Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Variax liefhebbers?

  1. #1

    Standaard Variax liefhebbers?

    Zijn er nog line6 Variax liefhebbers?

    Ik heb jaren geleden een Line6 Variax 700 gehad en was destijds best wel onder de indruk van de mogelijkheden. Maar natuurlijk later gewoon lekker gaan spelen op goede Haar gitaren, Fenders, Gibson enzo...

    Maar de herinnering blijft, een Line 6 Variax geeft wel een unieke hoeveelheid verschillende gitaren ter beschikking. En ze blijken ook nog steeds beschikbaar. Dus ik vroeg me af of er nog liefhebbers zijn van deze gitaren (o.a. de James Tyler variant)...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou wel graag eens op zo'n ding willen spelen. Merk wel dat de lui die er een aanschaften ze ook allemaal weer van de hand deden. Maar dat zie je met vrouwen ook veel.

  3. #3

    Standaard

    Een oude vrind van me had er een.Speelde-ie mee in een schlagerband,en volgens mij voldeed het uitstekend.Volgens mij heeft-ie 'm nog steeds.
    Was zelf best onder indruk van alle mogelijkheden en sounds en tòch heb ik er nooit een warm gevoel bij gekregen.Maar dat had ik bij sommige vrouwen ook nooit.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik heb de James Tyler variant en heb er een haat-liefde verhouding mee,de hals heb ik bij Vox Humana laten vervangen want die was te smal waardoor open akkoorden in de eerste positie onmogelijk was.De gitaarmodellen zijn over het algemeen ook niet overtuigend.Alleen de Les Paul de strat en de sitar zijn goed bruikbaar. De akoestische modellen klinken veel te scherp.Hoor maar eens wat een kutgeluid Steve Howe er mee heeft.De verstemmogelijkheden zijn wel leuk.Even snel DADGAD, open G of baritonstemming spelen maakt hem toch nog een beetje de moeite waard.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Ik heb er even eentje gehad, ik sleepte destijds een banjo, een elektrische en een akoestische gitaar mee en dan heb je nog je effecten, standaards, een amp en nog en tas met snoeren en kleren. En dan een taxi in.
    Ik z
    eg heel even want ik hou van gitaren en dit was... sja... alsof je linoleum in je woonkamer legt want het is goedkoop en maakt makkelijk schoon. Bovendien klinkt het allemaal op zich niet heel erg beroerd en zo'n omschrijving zegt al genoeg.
    Exit Variax.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Jarenlang een Variax 600 gehad. Was niks mis mee, ook regelmatig mee opgetreden, samen met een LP custom. Kwam prima mee in de band-sound. En verschillende geluiden waren toch wel makkelijk in de coverband. Uiteindelijk ging hij storen en heb ik hem van de hand gedaan. Het was voor mij de VW Polo: geen hoogvlieger, maar deed wat hij moest doen.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik heb de James Tyler variant en heb er een haat-liefde verhouding mee,de hals heb ik bij Vox Humana laten vervangen want die was te smal waardoor open akkoorden in de eerste positie onmogelijk was.De gitaarmodellen zijn over het algemeen ook niet overtuigend.Alleen de Les Paul de strat en de sitar zijn goed bruikbaar. De akoestische modellen klinken veel te scherp.Hoor maar eens wat een kutgeluid Steve Howe er mee heeft.De verstemmogelijkheden zijn wel leuk.Even snel DADGAD, open G of baritonstemming spelen maakt hem toch nog een beetje de moeite waard.
    Steve Howe lijkt me geen graadmeter, die is in staat overal ruk op te klinken. Voor mijn oren is zijn gitaar ook regelmatig vals. (En ik ben een enorme prog-liefhebber)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Vroeger, toen hij nog gewoon akoestische gitaren bespeelde,had hij wel een goed geluid(heeeeel lang geleden).
    Hij kan overigens nog steeds leuke dingen spelen op een echte akoustische gitaar.Het is echt de Variax die het zo beroerd laat klinken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vond 'm op die ES175 ook altijd goed klinken.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vond 'm op die ES175 ook altijd goed klinken.
    Niet vals?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top