Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Wat zelfbouw bassen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard Wat zelfbouw bassen

    Ik heb de laatste tijd nogal wat shortscale bassen gebouwd. En ik hou van vele kleurtjes hier zijn er enkele:

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    En verkopen ze een beetje?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Leuk Karel, echte Gutlins! Zag je filmpjes en het geluid op yt. Behalve eigenzinnig uiterlijk (leuke plaats voor de pots) een eigen sound.
    Heb je piezo in de brug zitten?
    grt Wim

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Echt heel origineel. Blij dat er nog eigenzinnige bouwers zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Heel gaaf!

    (Om de foto’s te zien moet ik het forum eerst weergeven in de browser…. Thanks f%cking waardeloze Tapatalk app….)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    als ik je ontwerpen zie krijg ik steeds meer dat ik je qua ontwerpen naast Backlund te zetten (niet dat je in een hokje geplaatst wordt hoor ;-) )

    ik heb ooit een week stage gelopen bij een bedrijf die balies/stands/winkelinterieuren maakte en die hadden een soort van dunne sheets die over mdf geplakt werd.
    Daar zat een soort bij van verschillende soorten koper die ik gebruikt heb om slagplaten te maken voor een stel gitaren waar ik de halzen van verwisseld had.
    misschien voor slagplaten iets om naar te kijken? want daar zal veel variatie in te krijgen zijn


  7. #7

    Standaard

    @barno
    Fijn je terug te zien. Je weet dat ik groot fan ben van je ontwerpen.
    Heel leuk dat je ze hebt gepost. Dank je!

    @no1hops
    Tussen 1971 en 72 heb ik een gitaar en een bas gebouwd waarin nogal wat (rood - dus echt) koper was verwerkt. Ik heb die delen gelijk in de parket lak gezet om oxidatie te voorkomen. Mogelijk heb je dat ook gedaan, of er bij stilgestaan. Zo niet? Tip!
    In ieder geval een aparte combi van kleuren.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx guys,
    @Erik
    ja nogal, vandaar dat ik hier niet meer post. ligt nogal gevoelig hier... ik wend me braaf tot fb en insta

    @Superfly
    merci W, nee geen piezo. de shortscale icm met flatwounds en mijn eigen pu's komen ook al in de buurt van een contrabas geluid

    @ Jay
    thx mate

    @ Napoje
    thx, er blijkt best wel een grote groep not narrowminded gitaristen te zijn, good for me

    @Hops
    Backlundt lijkt me toch meer te gaan voor car-guitar design met wat meer extravaganza in de details. da's minder mijn cup of tea. Ik hou van eenvoud
    Koper is niet zo mijn ding. is allemaal persoonlijk natuurlijk. De aluminium BarBar pu die ik bouw zouden er ook net echt goed bij passen.

    @Duhsjaak
    thx buddy

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Deze bekende meneer uit Nieuw Zeeland bestelde even geleden out of the blue een basje bij mij. De goud met zwart van hierboven. Ondertussen aangekomen. En Jemaine Clement is happy. quite a thrill!! zelf al fan van al wat ie doet sinds jaar en dag.

    [IMG]r[/IMG]

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Deze bekende meneer uit Nieuw Zeeland bestelde even geleden out of the blue een basje bij mij. De goud met zwart van hierboven. Ondertussen aangekomen. En Jemaine Clement is happy. quite a thrill!! zelf al fan van al wat ie doet sinds jaar en dag.

    [IMG]r[/IMG]
    wat is er mooier dan dat iemand je zo out of the blue vraagt een instrument te maken, zeker als je zelf fan van hem bent.
    prachtig!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top