Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Gibson Sonic deLuxe 1980, '82 '87

    Hoi, googelend naar wat interessante gitaren kwam ik op 'n site, waar 'n Gibson Sonex deLuxe uit '87 stond aangeboden.
    Toen ik me in dit type Gibson ging verdiepen viel het me op, dat er enorme prijsverschillen waren.
    Zo kwam ik op 'n site die voor 'n 1980-er 430 euro vroeg en voor 'n 1982 ongeveer hetzelfde.
    Nu weet ik inmiddels dat het zo ongeveer het goedkoopste is wat Gibson gemaakt heeft, maar ik verschoot van andere prijzen op bijv. eBay en Reverb (1.400 euro, 1.200 euro).
    Ook al is de Sonex gemaakt in diverse uitvoeringen en kleuren, deLuxe, Standard, Custom, dit kon niet het prijsverschil verklaren (uiteraard mag men vragen wat men wil).
    Kan iemand me uitleggen waarom deze verschillen in prijs zo gigantisch zijn en wat de werkelijke waarde van bijv. 'n '87 Gibson Sonex deLuxe mag zijn?

    Groetjes,
    Frans

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat 450 EUR wel zo ongeveer de max is, maar momenteel wordt er voor veel gear de hoofdprijs + nog wat extra gevraagd. Die eBay en Reverb prijzen slaan nergens op. Blijkbaar heerst er het idee dat het een soort van vergeten topper is. Voor dat geld koop je beter en leuker spul.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Is vaak zo met Gibson, ze hebben wat raar spul uitgebracht, niet zelden budget, dat dan decennia later opduikt als zeer zeldzaam en daarom zogenaamd extra centen moet kosten.
    Denk dat 450 inderdaad wel een mooi gegeven is.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt jongens!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Maar weet je nu al welke gitaar je wel zou willen of heb je zo'n Sonex gekocht?

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een Gibson sg gekocht uit 2011, met Bigsby. Volkomen origineel, op de brug na; daar stond Tronical onderop en er zaten allerlei gekleurde draden in. Heb nooit gehoord van dat merk.
    Ik kon die brug niet lager draaien omdat de stelschroeven al op het hout zaten, vandaar.
    Ik zoek nu dus 'n brug voor een sg, en dat mag de meest simpele zijn, als hij maar Gibson is. Weet je misschien waar ik daarvoor moet zijn?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soepel58 Bekijk bericht
    Ik heb een Gibson sg gekocht uit 2011, met Bigsby. Volkomen origineel, op de brug na; daar stond Tronical onderop en er zaten allerlei gekleurde draden in. Heb nooit gehoord van dat merk.
    Ik kon die brug niet lager draaien omdat de stelschroeven al op het hout zaten, vandaar.
    Ik zoek nu dus 'n brug voor een sg, en dat mag de meest simpele zijn, als hij maar Gibson is. Weet je misschien waar ik daarvoor moet zijn?
    Die tronical brug is denk ik onderdeel van de geautomatiseerde stemtoestand?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Tronical is het merk van die robot tuners. Maar waarom zou die brug te hoog zijn?

  9. #9

    Standaard

    Zou kunnen, maar die brug is het enige wat er van over is en ik kan er weinig mee. Zijn er sites met bijv. Gibson onderdelen?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja Thomann.de bijvoorbeeld

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top