Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: HNGD Guild M20

  1. #1

    Standaard HNGD Guild M20

    Whoppa!
    Even delen :-)

    Heb afgelopen weekend mijn Guild M-140 (Aziatisch) omgeruild voor een Guild M-20 (USA).
    Ik heb iets met een Satin Finish. Hij klinkt, speelt en ruikt een stuk fijner dan mijn oude M-140.

    Zie hieronder de vereiste fotootjes



  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.318

    Standaard

    Ah nice, staat ook nog wel op mijn lijstje om te proberen, ik zoek iets in dat formaat en een M20 wil ik zeker meenemen als optie.

  3. #3

    Standaard

    Ahhhh...., gefeliciteerd. Heel fraai zo’n understated modelletje.
    Heel fijn!
    Veel plezier ermee!

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.778

    Standaard

    Mooie sober uitgevoerde gitaar. Geen opsmuk; daar houd ik van.
    Happy playing!!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Haha, mijn ogen willen bij een acoustische gitaar nog steeds een spruce top zien, dus zo'n mahonie (?) top ziet er altijd wat vreemd uit, maar ik denk dat ik hier ook wel aan zou kunnen wennen ja!
    Felicidados en dat er maar snel veel playwear op moge komen!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Funfact:
    Famous M20 user is Nick Drake en bij dit model indertijd zwaar ingezet in marketing door Guild.
    Misverstand.
    Komt allemaal door Drake's 2e album waar hij met de M20 en een paar hippe schoenen op staat. Zowel de M20 als de schoenen zijn van de fotograaf, Nick had geen Guild en was al helemaal niet hip.
    Pink Moon is een triple O Martin en een Yamaha klassieke gitaar.

    Waarschijnlijk ben ik de enige die dit een funfact vindt, dat realiseer ik mij terdege.


    Laatst gewijzigd door Pepe; 8 juni 2021 om 20:07
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooie gitaar hoor.

  8. #8

    Standaard

    Merci allen!

    Ik ben er ontzettend blij mee :")

    Alhoewel mn M-140 prima speelde (en ik natuurlijk nog in de honeymoon fase zit), voelt/klinkt het wel als een flinke upgrade. Ik merk steeds meer op dat satin finishes me heel erg liggen.

    Het enige waar ik me klein beetje zorgen om maak is de neck angle. De actie is ietswat aan de hoge kan en alhoewel dit opgelost kan worden door de kam te veilen, zit ik niet op een neck reset te wachten op een jaar. Agh ja, misschien beeld me allemaal wel in. Ik laat hem binnenkort even door mijn tech checken en het zal allemaal vast wel mee vallen. Het is een eerste nieuwe akoestische gitaar. Doorgaans koop ik ze altijd 2e hands, maar je ziet de M20 echt nooit 2e hands op MP verschijnen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Funfact:
    Famous M20 user is Nick Drake en bij dit model indertijd zwaar ingezet in marketing door Guild. Misverstand. Komt allemaal door Drake's 2e album waar hij met de M20 en een paar hippe schoenen op staat. Zowel de M20 als de schoenen zijn van de fotograaf, Nick had geen Guild en was al helemaal niet hip. Pink Moon is een triple O Martin en een Yamaha klassieke gitaar. Waarschijnlijk ben ik de enige die dit een funfact vindt, dat realiseer ik mij terdege
    Als fervent Nick Drake, wist ik dit inderdaad. Het komt volgens ook voor op de docu: A Skin Too Few: The Days of Nick Drake. Voor wie hem nog niet heeft gezien: aanrader (!)

    Online was er jaren discussie omdat Richard Thompson tegenstrijdige uitspraken deed. Enfin, de docu is redelijk doorslaggevend en uiteindelijk vind ik het gewoon een mooie gitaar welke ook nog eens heel goed klinkt/speelt. Oftewel

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik snap dit niet helemaal. Je doet jouw perfect spelende Aziatische Guild weg om een fantastische USA guild te kopen, die vooral bevalt vanwege de matte lak (hetgeen je met een beetje vlijt en schuurpapier op jouw oude gitaar ook voor elkaar had gekregen).
    Dan blijkt de fantastische USA gitaar eigenlijk niet lekker te spelen, overweeg je een neck reset en wil je zelfs de nut veilen (die gaat niets opleveren trouwens).
    Ik zou het maar even aan een ander overlaten inderdaad

  10. #10

    Standaard

    Haha.. ik moet hier ook echt opletten wat ik op schrijf, waarbij ik alle puntjes op de i moet zetten.

    Volgens mij schreef ik dat de gitaar voelt/klinkt als een flinke upgrade. Misschien moest ik er nog bij vermelden dat ie ook beter speelt. Bij deze dan xD

    .. en nee, ik heb nergens gezegd dat Aziatische perfect speelde. De Aziatische deed jet prima voor het geld, maar je krijgt echt niet hetzelfde effect als je het lak wegschuurt. Gaat toch niet weer dezelfde discussie worden als met het jaguar verhaal, toch?

    Squiers zuigen nou eenmaal!

    PS: Klopt, ik weet weinig van neck angles af.
    Mede daarom ook een beetje een hypochonder als het gaat om nieuwe gitaren. Nu doet alles het prima. Ik baseerde mn hypochondrie overigens op dit stukje: https://www.acousticguitarforum.com/...d.php?t=572710
    Laatst gewijzigd door Chew; 8 juni 2021 om 22:57

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top