Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: HNGD Guild M20

  1. #21

    Standaard

    Dank voor de terugkoppeling.

    Heb hem intussen 2x (gsisteren/vandaag) op de 12e fret gemeten en kom beide keren op zo'n 3.5 à 4mm uit. Toch wel een hoge actie. Is dat een op te lossen met een goede afstelling? Nek is bijna recht, heeft een klein beetje relief.

    Hij speelt wel fijn en een stuk beter dan mijn vorige M-140. De neck heeft een hele brede nut (1 3/4"), wat me heel aantrok.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Als de neck recht is en nut goed ingevijld dan kan je de kam verlagen.
    Ik zou d
    e oude laten zoals die is en loos gaan op een nieuwe kam, kost geen drol, super simpel en is goed voor bonding.
    Op YT staan filmpj
    es hoe je moet schuren maar ik denk dat je dat zelf wel weet.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 10 juni 2021 om 00:33
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23

    Standaard

    Thnx voor het advies!

    Intussen dit filmpje (opnieuw) aan het checken:


    Zet je toch in beweging, de aankoop van een nieuwe gitaar.
    Andersom had natuurlijk handiger geweest.

    Agh ja, live and learn

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Juist nieuwe gitaren staan vaak een tikje hoog (en de hals soms wat te hol), omdat rammelende snaren klanten zullen afschrikken. En bij staalsnarige akoestische gitaren maakt het erg veel verschil in bespeelbaarheid. Normaal gesproken moet de actie bij de 12e fret rond de 2.5 mm zitten. Bij nauwkeurig gevormde en afgstelde halzen kan-ie op 2 mm.

    Wat Laurent zegt; exact mijn ervaring ook met m’n Eastman AC422CE. M’n enige nieuw aangeschafte gitaar in de stal. Was er super happy mee toen ik ermee uit de winkel liep. Na een maandje ben ik voorzichtig het brugzadel gaan verlagen tot ‘ie (voor mij) perfect was. Daar was idd zo’n 2mm ruimte voor. Resultaat: nóg blijer mee dan ik al was.
    Let wel; bij iets hogere actie klinkt de gitaar acoustisch iets voller / luider. Dat neemt een tikje af als je de actie zo laag mogelijk afstelt. Versterkt spelend merk je daar niks van. Dat is het enige compromis dat ik zie. Enjoy the Guild! 👍🏼

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb de M20 altijd met veel plezier afsteld, toen ik nog bij Guild werkte (voelt ook alweer aan als een leven geleden). Prettige projectie, warmte en toch helderheid. De looks lagen mij niet zo, maar de sound, te gek.

    Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik nog bij Guild werkte checkten wij op élke gitaar de neck angle. We hebben ooit een pallet van 25+ gitaren afgekeurd als 1 gehele serie omdat de neck angle niet OK was. Mocht terug naar de fabriek; fix die meuk maar. Dit gaat niet de markt op.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Funfact:
    Famous M20 user is Nick Drake en bij dit model indertijd zwaar ingezet in marketing door Guild.
    Misverstand.
    Komt allemaal door Drake's 2e album waar hij met de M20 en een paar hippe schoenen op staat. Zowel de M20 als de schoenen zijn van de fotograaf, Nick had geen Guild en was al helemaal niet hip.
    Pink Moon is een triple O Martin en een Yamaha klassieke gitaar.

    Waarschijnlijk ben ik de enige die dit een funfact vindt, dat realiseer ik mij terdege.



    Nee, dat van die schoenen wist ik dan weer niet. Een mooie manier om de dag mee te beginnen.
    Dat het label Island is verkocht met het beding dat alle muziek van Nick Drake altijd te koop zou blijven zegt ook iets. Zo worden die schoenen ineens ook waardevol.
    En een (ik weet dat t gevoelig ligt) fantastische rechterhand van de heer Drake maakt zijn muziek gelijk herkenbaar.
    Kortom: een fijn moment om bij de Lp stil te staan. Leuk!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik heb de M20 altijd met veel plezier afsteld, toen ik nog bij Guild werkte (voelt ook alweer aan als een leven geleden). Prettige projectie, warmte en toch helderheid. De looks lagen mij niet zo, maar de sound, te gek.

    Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik nog bij Guild werkte checkten wij op élke gitaar de neck angle. We hebben ooit een pallet van 25+ gitaren afgekeurd als 1 gehele serie omdat de neck angle niet OK was. Mocht terug naar de fabriek; fix die meuk maar. Dit gaat niet de markt op.
    Oof.. een hele batch van 25+ gitaren afgekeurd? Dat zoiets de fabriek heeft kunnen verlaten

    Het 'probleem' bij mij is intussen gelukkig ge-fixed. Actie is nu tussen de 2mm en 2,5mm. De gitaar speelt nu nog lekkerder

    Thnx voor het meedenken allen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top