Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Palisander toets donkerder maken

    Ik wil de palisander (rosewood) toets van een gitaar van mij donderder kleuren omdat die wel erg licht van kleur is (bijna maple).
    De gitaar is een Yamaha rgx620Z en heeft geen positiestippen (waardoor er geen probleem kan ontstaan met de verkleuring van positiestippen).
    Ik heb er wel verschillende topics over kunnen vinden. Verschillende Amerikaanse sites suggereren WoodFinish Stain Marker of iets vergelijkbaars.

    Ik was benieuwd: heeft iemand hier ervaring met het kleuren van palisander toetsen?
    Er wordt ook wel boorolie aanbevolen. Zie: hier. Iemand daar toevallig ervaring mee?

    Thanks.



    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 7 juni 2021 om 15:40
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou zeggen gekleurde olie of eerst kleuren met waterbeits. Iedere antiekboer kan je hier in adviseren.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Ik heb de toets van mijn RG inderdaad opnieuw gekleurd met waterbeits. Zou eens moeten kijken welke kleur ik heb gebruikt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Gewone lijnzaadolie.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Gewoon zo laten. Niet teveel opletten. Niemand ziet het. Ik heb zelf een 12 string fender met po ferro toets of zoiets. Is ook wat lichter van kleur maar heeft ook wel wat.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik kan me de wens van TS wel indenken, het ziet er wel mooier uit met die WoodFinish Stain Marker.
    Zelf zou ik het met gekleurde olie doen want de toets gaat toch al bij iedere snarenwissel in de olie.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top