Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 86 van 86
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die heb ik al een hele tijd en zijn ook zonder uitzondering uit de jaren '80. M'n jonge LP Junior was ook wat duurder en blinkt vooral uit in snaarbreuk en extreem gevoelige lak. Speelt en klinkt verder wel prima.
    Snaarbreuk kost ook extra, da's logisch


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als ik kijk naar mijn duurdere gitaren zit het 'm toch vooral in de afstelling. Dus halspen, hoogte nut, afwerking frets en de kwaliteit van de pups en tuners maken ook wat uit. De rest is bijgeloof.
    Waar zou het klankverschil 'm dan in zitten tussen twee exact dezelfde gitaren (merk & type, even oud, etc)?

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    De magie van de Jaguar, hm.

    Ik ben dol op een goede stratsound, high gain leads uit iets moderns met humbucker: zeker wel. Donkere, bluesy ES-tone over een warme tweed vind ik geweldig. Maar de Jaguar geeft me mijn liedjes, speelt het meest vertrouwd. Ik ben biased as fuck, maar dun kan ik de sound niet vinden. Kan in mijn geval ook komen door de Vintage Vibe p90-style pups die er in zitten.

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Snaarbreuk kost ook extra, da's logisch




    Waar zou het klankverschil 'm dan in zitten tussen twee exact dezelfde gitaren (merk & type, even oud, etc)?
    Tja dat klankverschil heb ik nooit zo ervaren, maar ik zou de electronica als eerste oorzaak aanwijzen.

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman Bekijk bericht
    maar dun kan ik de sound niet vinden.
    Als ik de Jag A/B met mijn strats (zelfde hout & pickups) heeft de Jag absoluut de dikste en vooral ronder geluid,
    (de strats zijn verschillende periodes met allerlei pickups dus een redelijke dwarsdoorsnede)
    vond ik ook verrassend,
    ook de sustain is niet minder,
    niettemin, zo voelt het wel, raar,
    kan ik er nog meer over zeggen? Oja,
    de Jag en Greer stompboxes kunnen het enorm goed vinden heb ik gemerkt,
    hele fijne growl, alsof er een kudde buffels langskomt,
    bovendien heeft meneer Greer een voorliefde voor overdrives met een full spectrum en dat is precies waar de Jag shines,
    met die neuzige midhump kastjes schijn je leuke dingen te kunnen doen met een strat.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als ik de Jag A/B met mijn strats (zelfde hout & pickups) heeft de Jag absoluut de dikste en vooral ronder geluid,
    (de strats zijn verschillende periodes met allerlei pickups dus een redelijke dwarsdoorsnede)
    vond ik ook verrassend,
    ook de sustain is niet minder,
    niettemin, zo voelt het wel, raar,
    kan ik er nog meer over zeggen? Oja,
    de Jag en Greer stompboxes kunnen het enorm goed vinden heb ik gemerkt,
    hele fijne growl, alsof er een kudde buffels langskomt,
    bovendien heeft meneer Greer een voorliefde voor overdrives met een full spectrum en dat is precies waar de Jag shines,
    met die neuzige midhump kastjes schijn je leuke dingen te kunnen doen met een strat.
    eindelijk weer 'on topic' Mijn 2020 player jag, is ok, maar is minder veelzijdig dan mijn tele. Maar hier krijg ik wel een heldere chimey 'Marr' toon uit.

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Heb een jaar terug voor het eerst een Jaguar gehad. Qua looks echt fantastisch. Een American Original in surf green. Ik had er een setje 011 op gelegd om te voorkomen dat de snaren uit de schroef sprongen. Werkt prima. Ik ben nog nooit zoveel tijd kwijt geweest aan het afstellen van een gitaar. Wat dat betreft vind ik een Jaguar echt drama. De grootte van de body maakte dat de gitaar ook best zwaar was. Lag echter door zijn vorm wel lekker in de schoot.

    Dan het geluid: luid, helder, veel treble en een beetje een metaal-achtige toon. Clean deed de gitaar erg weinig voor me. Lichte overdrive was iets beter, maar ook niet om over naar huis te schrijven. Het was echt een grungerock gitaar. Daar klonk hij gewoon echt goed mee. Andere stijlen konden me niet bekoren. En de gitaar liet me voor het eerst kennis maken met fuzz effecten. Was ik nooit echt fan van, maar klonk toch wel lekker op die jag.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top