Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 86
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chew Bekijk bericht
    Eens met Kim
    Uiteindelijk moet je het per gitaar beoordelen.

    Ik kan ook alleen spreken in termen van eigen ervaring. Heb niet veel gitaren in mn bezit (gehad).

    Maar wel 2 Fender Telecaster Custom ‘62 reissues (Japan en USA) en 2 Fender Jazzmasters (Japan en USA):
    - Japanse Telecaster in Lake Placid Blue
    - AVRI in Surf Green.

    De AVRI heb ik nog. Kam was beter gesneden en de gitaar voelde / speelde beter. Vond de USA Jazzmaster ook lekkerder spelen.
    Ik heb een Baja Tele waarvan alleen het hout nog origineel is, verder is alles vervangen door topspul. En ik vind hem nu meer dan prima, maar hij is nog niet zo lekker als de Hotrod die ik ooit heb mogen testen. En dat zit in meer dan het versterkte geluid. Een oud-forumlid legde eens uit dat hij gitaren uitzocht op de combinatie van body en hals. Die resonantie moet kloppen en dan heb je mogelijk een top gitaar. En bij duurdere Fenders komt dat vaker voor dan bij Squiers.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chew Bekijk bericht
    Wil stiekem ooit nog een mustang kopen vanwege de shortscale en het dunne pling pling geluidje.
    Dat hoort dus zo, dat geluid? 🤔

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Dat hoort dus zo, dat geluid? 樂

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

    LOL.

    Ja, dat hoort zo. Blijkbaar net zo als die snaren die uit de groef van je brug springen.
    Ik had daar al over gelezen maar stond een beetje beteuterd te kijken toen ik het voor me neus zag gebeuren.
    Maar goed dat schijn er bij te horen.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Dat hoort dus zo, dat geluid? ��
    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Agh ja, het is duidelijk niet jouw smaak. Verbaast me niets, gezien de jaguar je ook niet kan bekoren

    Mustang hoort idd. percussief, jangly, dun, plingy te klinken. Zelf ben ik daar best fan van.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    LOL.

    Ja, dat hoort zo. Blijkbaar net zo als die snaren die uit de groef van je brug springen.
    Ik had daar al over gelezen maar stond een beetje beteuterd te kijken toen ik het voor me neus zag gebeuren.
    Maar goed dat schijn er bij te horen.
    Flauw hoor

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chew Bekijk bericht
    Agh ja, het is duidelijk niet jouw smaak. Verbaast me niets, gezien de jaguar je ook niet kan bekoren

    Mustang hoort idd. percussief, jangly, dun, plingy te klinken. Zelf ben ik daar best fan van.
    Oh sorry, my bad. Ik dacht dat het nog over de Jaguar ging. Slaperig enzo.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    En het gejank over 'goed hout' is al helemaal grote onzin.
    Daar ben ik het niet mee eens, want bij twee (op papier) exact dezelfde gitaren merk je nog steeds verschillen in klank.
    Misschien is dat geen kwestie van goed of slecht, maar wel "anders".
    Ook bij duurdere gitaren is dat het geval. Ik vind het verschil zelfs best groot tussen verschillende gitaren van hetzelfde type. Als brug, topkam en frets consistent zijn blijft het hout als variabele over, toch?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh nee... beide gitaren zijn verre van gelijk en klinken ook verre van gelijk.

    Ik denk dat de hals het meeste hierin doet.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Een oud-forumlid legde eens uit dat hij gitaren uitzocht op de combinatie van body en hals. Die resonantie moet kloppen en dan heb je mogelijk een top gitaar.
    Er zijn ook bouwers die pretenderen at ze de juiste hals en body bij elkaar te zoeken.
    Werkt natuurlijk wel alleen als je in serie bouwt.
    En ik vraag me dan af of ze de drol-body en drol-hals dan weggooien of toch gewoon de markt op schoppen.

    Verder zou je zeggen dat je houtselectie zou kunnen doen afhankelijk van bepaalde parameters, en dat je dan wellicht niet 10 halzen en bodies hoeft te maken, voordat je weet welke bij elkaar horen.
    Maar goed, dat heeft niemand me nog uit kunnen of willen leggen. Zal het geheim van de smid wel zijn?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Het rare is dat je soms gitaren hebt die erg op elkaar lijken qua hoe ze voelen en resoneren maar toch heel verschillend uitpakken qua geluid. Die jaguar (en ook een mustang die ik voor iemand opknapte) leek best op mijn oude Fender Lead uit 1981. Palissander toets, wat benepen aanvoelende hals, weinig frethoogte, flink zware body. Maar mijn lead doet het voor mij wel ondanks dat het ook een pinnig kreng is. De Lead heeft wel "druk" en die andere twee niet. Vooral met vervorming merk je dat, is iets in het mid, als het er niet voldoende is blijft het slappe hap en kom je ook niet lekker door de mix. En als de elementen dan ook nog aan de dunne kant zijn, brr.

    Heb dat ook gehad met een yamaha Pacifica, fijne gitaar met p90 en humbucker maar geen druk in het mid en daarom weer weg gedaan. Maar dit terzijde.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top