Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 86
  1. #11

    Standaard

    Zelfde verschil als tussen een squier Telecaster en een AVRI Telecaster? Pickups, Parts, Neck

    Vond de ‘65 AVRI Jazzmaster een hele goede. Fijne stock pickups ook. Die greybottoms.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard Wat is de magie van een Jaguar?

    Een goeie gitaar gaat verder dan alleen goeie elektronica en hardware. Je kunt geluk hebben, maar gemiddeld genomen wordt een Squier nooit zo goed als een goeie USA door alles te upgraden.
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 4 juni 2021 om 20:56
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chew Bekijk bericht
    Zelfde verschil als tussen een squier Telecaster en een AVRI Telecaster? Pickups, Parts, Neck

    Vond de ‘65 AVRI Jazzmaster een hele goede. Fijne stock pickups ook. Die greybottoms.
    Ik heb een '62 AVRI strat en een paar customs (Peer Dellen, Vox Humana) en merk wel een verschil qua radius, alleen de AVRI heeft de originele, maar in kwaliteit verder niets.
    Ik heb een hele goedkope Tele die ik met een setje compensated Wilkinson brugjes, twee Donlis pickups en een beetje afstelwerk tot een prima spelende en klinkende gitaar heb veranderd. Totale bedrag bij een gitaar tech zal nog geen 300 EUR zijn geweest.
    Dus..... wat maakt het verschil?

    De kwaliteit en vorm van een hals verandert niet doordat de CNC machine ergens anders staat. En het gejank over 'goed hout' is al helemaal grote onzin.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.329

    Standaard

    Ik wil er nog altijd wel eentje hebben, een Jaguar, ik houd best van shortscales en ik houd van uit fase standjes en dun gewonden elementen, type tremelo staat me ook aan.
    Dat is voor mij de magie; dun geluidje.
    Dat het met beperkingen komt daarvan ben ik mezelf bewust.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Als het zo zou werken hadden duurdere gitaren geen bestaansrecht. Het is niet alleen de vorm, de combinatie body-nek is ook van belang. Overal wordt meer tijd en aandacht aan besteed, en dat resulteert in een over het algemeen betere gitaar. Dat jij het verschil niet merkt, zegt wellicht niet alles over de gitaren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Duurdere gitaren hebben grotendeels een bestaansrecht omdat mensen nu eenmaal denken dat duurder beter is. Dat werkt met cola en auto onderdelen ook zo.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Jazz op een Jaguar gaat perfect hoor: https://youtu.be/7bByNpAx150

  8. #18

    Standaard

    Eens met Kim
    Uiteindelijk moet je het per gitaar beoordelen.

    Ik kan ook alleen spreken in termen van eigen ervaring. Heb niet veel gitaren in mn bezit (gehad).

    Maar wel 2 Fender Telecaster Custom ‘62 reissues (Japan en USA) en 2 Fender Jazzmasters (Japan en USA):
    - Japanse Telecaster in Lake Placid Blue
    - AVRI in Surf Green.

    De AVRI heb ik nog. Kam was beter gesneden en de gitaar voelde / speelde beter. Vond de USA Jazzmaster ook lekkerder spelen.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik wil er nog altijd wel eentje hebben, een Jaguar, ik houd best van shortscales en ik houd van uit fase standjes en dun gewonden elementen, type tremelo staat me ook aan.
    Dat is voor mij de magie; dun geluidje.
    Dat het met beperkingen komt daarvan ben ik mezelf bewust.
    Dit! Helemaal mee eens!

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chew Bekijk bericht
    Dit! Helemaal mee eens!
    Wil stiekem ooit nog een mustang kopen vanwege de shortscale en het dunne pling pling geluidje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top