Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 86
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Wat is de magie van een Jaguar?

    Guys,

    Ik heb sinds vorig jaar een Squier Jaguar (Vintage Modified series) die ik nog voorzien heb van Bareknuckle Johnny Marr Jaguar pickups.
    Nu vind ik het een leuke gitaar - hij speelt met die kortere mensuur wel lekker - maar eigenlijk vind ik het niet echt een bijzondere gitaar. Ik heb er eigenlijk nooit de onmiddellijke 'klik' mee gehad die ik met een telecaster wel had, op het moment dat ik hem omhing. Ik begrijp de fuzz rond de Jaguar daarom helemaal niet.
    Mis ik wat? Kortom, wat is de magie van een Jaguar?

    Thx
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Guys,

    Ik heb sinds vorig jaar een Squier Jaguar (Vintage Modified series) die ik nog voorzien heb van Bareknuckle Johnny Marr Jaguar pickups.
    Nu vind ik het een leuke gitaar - hij speelt met die kortere mensuur wel lekker - maar eigenlijk vind ik het niet echt een bijzondere gitaar. Ik heb er eigenlijk nooit de onmiddellijke 'klik' mee gehad die ik met een telecaster wel had, op het moment dat ik hem omhing. Ik begrijp de fuzz rond de Jaguar daarom helemaal niet.
    Mis ik wat? Kortom, wat is de magie van een Jaguar?

    Thx
    Ik heb het ook nooit begrepen. Vind het zelf vrij knullige dingen, raar benepen halsje met die shortscale (op de een of andere manier vind ik dat bij een Fender - model niet prettig).

    Heb er tien jaar terug een keer een opgeknapt voor iemand, een oude uit de jaren zestig. Meestal als ik gitaren in huis heb om iets aan te doen speel ik er wel een poos op, bij die jaguar zat dat er niet in. Kon er niet op uit de voeten, kon er geen band mee krijgen.

    Voor mij helpt het ook niet echt dat al die zich als alternatief profilerende bandjes erop spelen, wat meestal resulteert in rammelpop of shoegaze. Heb ik ook niks mee 😅

    Ik vind een Jazzmaster leuker al kon ik daar de keren dat ik een in handen had ook niet veel mee worden. Bij beide gitaren word ik ook niet blij van de schakelsystemen met die schuifjes en standjes die ik toch niet gebruik.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3

    Standaard

    Het is de tremolo.

    Zelf meer van de jazzmasters dan van de jaguars maar de tremolo’s zijn geweldig.

    Het is de enige tremolo waarmee ik uit de voeten kom. Al die andere tremelo’s (bigsby, strat, kramer) vind ik te intens / kitchy.

    Alhoewel ik zelf nooit een jaguar heb gehad bevalt de offset shape me erg goed. Heb immers een tweetal Jazzmasters en in het verleden een non reversed firebird gehad.

    Zit als gegoten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik heb de Marr, ik dacht, geen gezeik, in 1 keer goed.
    De Jag heeft issue's maar de aftermarket heeft oplossingen die de Marr al heeft.
    H
    et is samen met de P90 ES 330 en CuNiFe thinline mijn favoriet.
    H
    et is een extreme gitaar dwz, of heel erg bruikbaar of juist niet, afhankelijk van je speelstijl en repertoire.
    Surfy Ry Cood
    er achtige latin funky sci fi, die hoek. Voor heavy metal of jazz zou ik iets anders uitkiezen.
    Of j
    e moet de Dinosaur jr/Nirvana route nemen, single coil going heavy.
    D
    e trem lijkt heel veel op de bigsby qua harmonic bending maar waar de bigsby rockabilly is, is de jag trem instant 60's spy soundtrack.
    Een Gretsch vergelijking ligt voor de hand maar die klinken veel warmer en bruter, de jag is fijngevoeliger, meer als een oude Silvertone of Harmony jazz gitaar.

    Ik ben ook Ribot fan natuurlijk, dat kleurt enigszins.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 juni 2021 om 03:56
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5

    Standaard

    Moet een gitaar magie hebben?

    Voor mij moet een gitaar vooral goed geintoneerd zijn, goed op stemming blijven, fijn spelen en goed klinken.
    Gewoon kwalitatief goed dus.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik heb het ook nooit begrepen. Vind het zelf vrij knullige dingen, raar benepen halsje met die shortscale (op de een of andere manier vind ik dat bij een Fender - model niet prettig).

    Heb er tien jaar terug een keer een opgeknapt voor iemand, een oude uit de jaren zestig. Meestal als ik gitaren in huis heb om iets aan te doen speel ik er wel een poos op, bij die jaguar zat dat er niet in. Kon er niet op uit de voeten, kon er geen band mee krijgen.

    Voor mij helpt het ook niet echt dat al die zich als alternatief profilerende bandjes erop spelen, wat meestal resulteert in rammelpop of shoegaze. Heb ik ook niks mee 😅

    Ik vind een Jazzmaster leuker al kon ik daar de keren dat ik een in handen had ook niet veel mee worden. Bij beide gitaren word ik ook niet blij van de schakelsystemen met die schuifjes en standjes die ik toch niet gebruik.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Ik meende dat Hendrik Jan Bökkers ook zo’n ding heeft. Ook niet ieders genre, maar zeker geen shoegaze.

    @Edje:
    Noem het magie, noem het een goed gevoel. Een gitaar moet je inspireren en uitnodigen om te spelen. Soms hang je een gitaar om en er komen bijna als vanzelf liedjes uit je vingers. Bij sommige gitaren komt er helemaal niks. En dat ligt niet altijd aan de kwaliteit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Hendrik jan wie?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Ik heb eerljk gezegd nog nooit een Jag of Jazzmaster in handen gehad of bespeeld...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ja, je moet ook wel een goeie kopen. Die Squiers zijn leuk, maar haalt het niet bij een 'echt goeie'. Bovendien is het heel belangrijk om en shim in de neckpocket te plaatste zodat de brug hoog genoeg kan! Maar hiervan ben je wellicht op de hoogte.

    Check Mike Adams -Puisheen op youtube- voor de nodige offset informatie.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wat is dan het verschil tussen een Squier en een 'echt goeie' en wat is dan een echt goeie.... Fender USA?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top