Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik vind de meeste buckers gesplit ook niet écht geweldig in hun eentje maar split 2 humbuckers en zet ze tegelijk aan, dan is het vaak helemaal niet onaardig. De JB en jazz samen gesplit zijn bijvoorbeeld prima.

    de PATB1n is geloof ik gebaseerd op de Jazz en is (dus) gesplit niet onaardig!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Het is een leuke bonus die je meestal voor weinig extra kan uitvoeren. Leuk als je in een coverband speelt en niet 5 gitaren wilt meeslepen. Maar een strat of tele geluid gaat het zeker niet worden.

  3. #13

    Standaard

    Thx voor de suggesties. Uiteindelijk is dit wat het geworden is.






    Zoals gezegd hierbij de Explorer met SD Parallel Axis, een PATB1n en een PATB2b.
    Voor beide volume potmeters heb ik Mojotone vintage taper pots gebruikt. Zoals gezegd hierbij de Explorer met SD Parallel Axis pickups, een PATB1n en een PATB2b.
    Voor beide volume potmeters heb ik Mojotone vintage taper pots gebruikt en voor de tone een 'normale" lineare pot voorzien van een .47uF cap.

    En ik ben aan het experimenteren geslagen.

    De brug pickup heeft significant meer output dan de neck pickup.
    Ik kwam al snel tot de conclusie dat ik de neck in z'n waarde zou laten.
    Gesplit was helemaal niks, ook niet in combi met de brug want dan was het volledig uit balans.
    Door alleen de brug te splitten werd de balans wel iets beter maar miste ik het vette van de brug.

    De neck splitten was een No-go De brug splitten zou een Go geweest kunnen zijn maar maar ik miste ballen en alleen een gesplitte brug zou ik nooit gaan gebruiken. Ik heb niet voor niets voor deze pickup gekozen.

    De brug in de parallel stand was eigenlijk ook een No-go. Zo kreeg ik wat meer mids en highs en dat heeft die pick up in serie meer dan genoeg. Iets minder output, dat dan weer wel.

    De neck in parallel heb ik niet geprobeerd aangezien het outputverschil met de brug dan nog groter zou worden.

    Ik was qua sound wel heel erg tevreden over deze set maar het outputverschil vond ik toch iets te groot.

    Omdat ik het hoge en mids van de brug wel wilde behouden (Net ff lekkerder dan de JB/Jazz set) ben ik aan de bak gegaan met treble bleed. En dat is het uiteindelijk ook geworden. Een treble bleed op de brug pickup.
    Getest met de Mojotone en de SD waarden van de componenten. Het zijn de SD waarden geworden.
    Op de tone pot heb ik gekozen voor .47uF om de mogelijk te hebben om iets donkerte in te draaien.


    Bewerkelijk... maar wel weer een leuk experiment. Ik heb er weer een een lekkere gitaar aan.


    groet
    Luut

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    ... Bewerkelijk... maar wel weer een leuk experiment...
    Zeker! Door het op z'n minst allemaal te proberen weet je wat het allemaal doet en of het wel of niet voor jou werkt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #15

    Standaard

    Zeker fijn. Leuk en dank voor de uitleg.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    zo maar wat gedachten
    wat ik wel in het tweak verhaal mis is of je ook nog met de pickup hoogte hebt gewerkt en getest.
    als het krachtige magneten zijn en de stringpull wordt te groot kan de snaar niet genoeg trillen en dus niet genoeg output creëren dus lager afstellen kan dan juist wel meer output geven.
    ook balans problemen kun je door de ene wat lager en de andere wat hoger te plaatsen wel eens tackelen.
    daarbij lijkt de foto te suggereren dat de hoge snaren bij de neckpup niet boven de magneten zitten, maar dit kan natuurlijk ook zijn dat je niet recht voor de gitaar stond toen de foto werd gemaakt.
    ik ga ervan uit dat je dit wel gedaan hebt maar heb je ook de ohm waarde gemeten bij de neck bucker die volgens jou veel zwakker was of hij wel in serie stond?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top