Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard Tips gitaargerelateerde fora?

    Omdat het op Gitaarnet een beetje de grote Off Topic show wordt ben ik wel benieuwd naar andere fora waar het nog een beetje over gitaren, versterkers en pedalen gaat.
    Weet iemand leuke alternatieven?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Facebook. Sociale media hebben in ieder geval dit forum redelijk overbodig gemaakt.

    Of Engelstalige fora, zoals tdpri.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Blijft dan toch wel een vreemd fenomeen dat andere fora dan nog wel lijken te werken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Zo ongeveer ieder merk heeft tegenwoordig z'n eigen forum waar heel veel productkennis zit. Zelf kom ik regelmatig op o.a. die van Boss en Roland en Ibanez Vintage en Seymour Duncan, maar voor een probleempje met mijn UX1 interface ga ik rechtstreeks naar Line6. Vaak is er ook ruimte voor leuke dingen, bijvoorbeeld het Gibson forum heeft ook "Show your Les Paul"-achtige topics. Dus het is er allemaal wel, alleen wat meer verspreid. Het voordeel daarvan is dan weer dat je minder afgeleid wordt.

    Kijk ook eens naar The Gear Page.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 29 mei 2021 om 12:08
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Facebook. Sociale media hebben in ieder geval dit forum redelijk overbodig gemaakt.

    Of Engelstalige fora, zoals tdpri.
    En welke groepen dan?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Nuttigste onderwerp in jaren, dit. Jammer dat iemand dan ook met fakebook op de proppen komt. Maar tdpri is gitaartechnisch dan wel weer een waardevolle tip.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    En welke groepen dan?
    https://www.facebook.com/groups/573376696206971 bv

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Blijft dan toch wel een vreemd fenomeen dat andere fora dan nog wel lijken te werken.
    Dit is altijd al een apart forum geweest. Als je nagaat dat het de laatste tien jaar met steeds minder moderatie doorgesukkeld heeft is het een wonder dat het nog bestaat. Al wordt de spoeling wel erg dun zo langzamerhand.

    Wat betreft het hoge off topic/mafkezen - gehalte: mijn persoonlijke indruk is dat dat altijd al zo is geweest hier. Alleen is nu de rest (het serieuze gitaar gerelateerde deel) zo goed als weggevallen waardoor alleen de mafkezerij overblijft. Gezien de geschiedenis van dit forum niet zo verwonderlijk: door gedrag toe te staan wat op andere fora tot een permanente ban leidt is de selectie omgekeerd: de mafkezen hebben de "normalen" verdreven. Zoiets.

    Zelf heb ik al heel lang het idee dat ik er op een gegeven moment vanzelf klaar mee zal zijn en hier niet meer kom. Tot nog toe is dat niet gebeurd, al komt het moment dat iemand hier als laatste in zijn eentje zit te roeptoeteren wel steeds dichterbij. Ik vind het allemaal wel interessant eigenlijk maar ben dan ook ooit afgestudeerd als socioloog..

    Wat betreft de kennis, tja. Ook op andere fora en op fb (en ik bij hele andere onderwerpen) zie ik 90 % posts van mensen die de bekende mythen en hypes herkauwen, vaak zonder persoonlijke ervaring. Als je wat dieper in de materie wilt duiken moet je het toch meestal gewoon zelf uitzoeken. Wat voor de een werkt hoeft voor de ander helemaal niet te werken en ook een hoop van de al dan niet zelfverklaarde experts berijden het liefst hun favoriete stokpaardjes.

    Nu ik erover nadenk zoek ik mijn info op gitaargebied maar ook over zaken als koken, ligfietsen en webdesign vooral via Google en YouTube. En blijkbaar werkt dat voor mij vrij goed, waar het antwoord uiteindelijk vandaan komt boeit me niet echt. Het valt me wel op dat op fora praktische vragen erg vaak verzanden in volstrekt nutteloze discussies. Dat is iets wat zeker niet alleen hier gebeurt.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9

    Standaard

    Zijn er geen Discord servers?
    Voor wat muziekproductie / synths enz. betreft zit ik voornamelijk op Discord. Veel kortere linkjes met de producenten van bepaalde zaken.

  10. #10

    Standaard

    Bij deze een discord aangemaakt.

    https://discord.gg/7Esj8v8t

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top