Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Brugpinnetjes vast

  1. #1

    Standaard Brugpinnetjes vast

    Ik wil voor de eerste keer mn snaren vervangen van mn nieuwe akoestische gitaar (harley benton), maar ik krijg ze met geen mogelijkheid los. Dit had ik met mn oude akoestische gitaar nooit mrt de brugpinnetjes. Iemand tips?

    Mn snarenwindertje krijgt er geen vat op, met een knijptang of andere tang maak ik het alleen stuk. Ook vanuit de binnenkant krijg ik er geen beweging in. Wie heeft de oplossing?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ook niet met een combinatie van trekken aan de brugpin en het in de klankkast duwen van de snaar?

  3. #3

    Standaard

    Ik krijg helemaal geen vat op de brugpinnetjes om te trekken. Dat is denk ik het hele probleem. Misschien liggen ze er te diep in?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Heb ik ook weleens gehad. Gewoon met een harde plectrum de brug pin loswrikken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    If all else fails wil een tangetje ook wel maar dan moet je er even een doekje tussen doen.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Vanuit de binnenkant van de kast er met de platte kant van een hamer(tje) tegen slaan; lukte bij mij altijd wel...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8

    Standaard

    Harde plektrum eronder gaat niet, krijg er nog geen schilmesje onder. Tangetje krijg er ook niet echt vat op en heb al een beetje van een pin beschadigd. Misschien maar kijken naar eennklein hamertje ofzo 🤷🏻*♂️

  9. #9

    Standaard

    Ik heb er hier 1 van bol.com besteld. Denk niet dat ie er onder gaat komen though

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    (Dom) Vraagje : je hebt de snaren toch al wat losgedraaid zodat de znaardpanning lager is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top