Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De trio + is wel degelijk geschikt om hele liedjes te componeren. Luister maar eens naar deze:

    https://youtu.be/Qzmskf6wxkA

    Ook gaaf om te zien hoe hij die overdubs doet. Erg indrukwekkend pedaal.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar met GarageBand heb je een interface nodig toch ?
    Nee.......

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    De trio + is wel degelijk geschikt om hele liedjes te componeren. Luister maar eens naar deze:

    https://youtu.be/Qzmskf6wxkA

    Ook gaaf om te zien hoe hij die overdubs doet. Erg indrukwekkend pedaal.
    Ja eens hoor, het kan wel. En gitaar opnemen en overdubs doen gaat heel gemakkelijk.

    Waar ik tegen aanliep:
    - het 1e idee leren aan de band is simpel, kies b.v. part 3, dit is het couplet.

    - voor het refrein, b.v part 2 leer je opnieuw het idee aan de band. Je timing moet erg strak zijn om de band het juiste patroon te laten spelen. Op de 1e tel van een nieuwe maat moet je op stop drukken. Een fractie te vroeg of te laat geeft een bass en drum die "off" zijn. Het is een paar keer proberen om het goed te krijgen, en om in de sfeer van je nummer te blijven. Als je tevreden bent kan je de intensiteit van deze part op hoog zetten, dan worden de drum en hihats wilder. De BPM van het 1e part dat je inspeelt wordt automatisch overgenomen,en je kan de interne metronoom aanzetten als je het chorus en andere parts inspeelt.

    - break of interlude, dat is als chorus, en dan op b.v. part 4.

    - intro en einde, part 1 en 5, dat is lastig, de Trio+ genreert altijd vol bass en drum op wat je inspeelt. Bij intro en einde zou het wat subtieler moeten denk ik. Met de simple bass functie kan je wel de bass wat rustiger krijgen. Wat je speelt is ook belangrijk, als je het simpel houdt bij het leren aan de band, dan is de begeleiding ook simpel, maak je langere frases tijdens het leren met volle akkoorden, dan wordt het drum en bass patroon complexer.

    Als je een sequence programmeert met de parts die je heb ingespeeld, b.v. 1-3-2-3-2-4-2-5, dan eindigt de Trio zelf ook al met een slotakkoord. Dus een outro is niet echt nodig.

    Het is dus vaak trial and error, als je gitaarspel strak is en als je gewend bent om opnames te maken zal het gemakkelijker gaan.

    In de Trio+ zit Band in a Box software, ik heb om van het gepruts op te Trio+ af te zijn dit programma voor PC gekocht. Maar begrijp me niet verkeerd, Trio+ is een gaaf ding.

    Ik beperk me op de Trio+ nu vooral tot het leren van refrein en couplet, daarna slaggitaar opnemen, en dan soleren en een beetje jammen.
    Laatst gewijzigd door raabje; 27 mei 2021 om 09:58

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Chord ai gebruik ik als app op mijn android telefoon. Deze app zet er gelijk de akkoorden bij. Dat werkt vrij precies. Dan heb je de opgenomen gitaar + akkoorden schema.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top