Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard simpel opnemen gitaar ivm ideeën nummers

    Goedemorgen,

    Ik weet niet of ik hier juist ben maar heeft iemand tips and tricks om de gitaar op te nemen met een chromebook, ik wil ideeën opnemen voor nummers en delen met mijn mede bandleden nu ben ik niet in het bezit van een windows computer (waar bergen mogelijkheden voor zijn om gitaar mee op te nemen) maar heb ik alleen een chromebook.
    Ik heb een I-rig2 aangeschaft voor de smartphone dat compenseert niet echt lekker met een chromebook, iemand ideeën hoe het opnemen mogelijk is????.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Eeeh ... ik neem af en toe een ideetje op met mijn telefoon. MP3 bestandje. Hoe simpeler hoe beter, tenminste, vind ik dan.

  3. #3

    Standaard

    Als je een iphone hebt:
    https://www.youtube.com/watch?v=FiFerT4ULUw

    En inderdaad, wat NLF zegt, ik neem soms videootjes op met songideeen met mn telefoon: gitaar, zang. Met video kunnen ze ook gelijk de akkoorden zien.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar met GarageBand heb je een interface nodig toch ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    ik doe het gewoon met een memo-appje op de telefoon (Quick Voice gebruik ik), dus niks inpluggen gewoon geluid van de amp opnemen met de microfoon van de iphone en dan meteen delen met de bandleden via whatsapp. Easy-peasy.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6

    Standaard

    Gebruik al jaren Easy Voice Recorder. Is er voor Android en iOs.
    Gratis versie heeft diverse mogelijkheden om opname te optimaliseren.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #7

    Standaard

    Lijstje met daws voor je mobiel
    https://freeappsforme.com/daw-apps-f...reason-compact

    Maar voor puur idee lijkt een simpel record appje idd voldoende
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 24 mei 2021 om 15:47

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar met GarageBand heb je een interface nodig toch ?
    Ik gebruik garageband met een simpel snoertje dat de micrphone en de koptelefoon splitst.
    mn output van mn gp100 (gitaarprocessor) gaat erin, koptelefoon eruit en spelen.

    Het filmpje geeft aan dat je zelfs zonder apparatuur simpele demo's kan maken.
    Zelf zat ik nogal te klooien met opnemen van zang via een microfoon, mengpaneel enz.
    De laatste dagen zing ik stemmen voor een koortje gewoon rechtstreeks de iphone in. Werkt simpel, snel en best goed.
    In ieder geval kun je er demootjes mee opnemen die best lekker klinken.

    Dit is helemaal met garageband opgenomen.
    gebruikt:
    1 synthesizer van 29 jaar oud
    basgitaar van harley benton
    roland gp100 gitaarprocessor (met speakersim) ook bijna 30 jaar oud
    electrische gitaar
    micrpohone en een behringer mengpaneel van 3 tientjes.

    https://www.youtube.com/watch?v=ffLM_XKVMIQ

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik ben ook aan het kijken naar 1 simpel apparaatje om op te nemen en demo’s te maken en toen viel m’n oog op de Digitech Trio +. Dan kun je echt een complete song maken inclusief loops maken van verschillende gitaar partijen. USB aansluiting om de bestanden over te zetten naar je laptop en een SD kaart voor externe opslag.
    Erg GAS voor op het moment !

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb ook een Chromebook, een Acer, en de PlayStore zit er wel op, maar ik kwam er achter dat de audio instellingen heel beperkt zijn. Alleen een voicerecorder werkt.

    Ik heb zelf een Zoom R8 multitrack recorder en een Trio+.

    De Zoom R8 is een mooi ding, zit een drumcomputer in om een basis track neer te zetten. De Trio+ is ook mooi voor ideeën opnemen, je kan meen ik 16 songs opslaan. Binnen de song zitten 5 secties waar je delen van songs kan bewaren. De Trio+ neemt alleen de gitaarpartijen op om te bewaren, de bass en drum moet je als een audio spoor opnemen op een ander apparaat.

    Refrein, couplet en break opnemen gaat prima, intro en outro vind ik zelf nog wat lastig om te doen. Ik zie de Trio+ vooral als ding om mee te jammen en te soleren, en minder om een nummer helemaal uit te schrijven.

    Als je het simpel wilt houden koop je een recorder zoals deze:

    https://www.thomann.de/nl/zoom_h2n.htm
    https://www.thomann.de/nl/zoom_h1n.htm
    Laatst gewijzigd door raabje; 26 mei 2021 om 12:02

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top