Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard CAA/CAE/Suhr of jouw 2 centen...

    Hi allemaal,

    Long time no see.. Ik denk de laatste tijd vaak aan mn CAE 3+SE terug. Ook ik heb de racks wel een beetje achter me gelaten maar die sound zou ik graag weer terug willen.
    Zoeken naar een OD100 van CAA of Suhr ligt voor de hand maar ook HOOK zou een optie kunnen zijn.
    Dit is wat ik wil. EL34, 2 kanaals footswitchable, FXloop. Geluid in de stijl van Lukather. Daarnaast gaat ie 2e hands aangeschaft worden.

    Aangezien ik al een tijdje de markt en dit forum niet meer volg heb ik geen zicht op wat er tegenwoordig allemaal is. CAA heb ik sinds vorig jaar al niet meer op marktplaats gezien en ik zie dat Suhr steeds vaker te vinden is.

    Hebben jullie nog tips? Bedankt alvast.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Qua EL34 amps zijn er heel veel te koop op marktplaats.
    Tegenwoordig speelt Luke over Bogner met EL34 eindpunten. Tweedehands XTC of Shiva scoren misschien? Daar haal je z’n sound 100% mee.
    Maar qua EL 34 amps zou je bij Friedman ook kunnen slagen:

    https://link.marktplaats.nl/m1668551...ontent=app_ios

    Betaalbaarder inderdaad een Hook captain 34:

    https://link.marktplaats.nl/m1683503...ontent=app_ios

  3. #3

    Standaard

    Arjan bedankt!
    Beide amps idd gezien. De Bogner Extacy is neit de amp die het tonewise voor mij gaat doen. Die Friedman en de Hook zeker wel.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4

    Standaard

    Ik blijf een beetje verlekkerd kijken naar de Hook 34. Lijkt me een heerlijke amp.

    Zit alleen met 2 dingen. De CAE 3+ had de eigenschap dat wanneer je op je brugelement speelde dat geweldig klonk waar dat bij andere amps algauw schel word. Daarnaast had de + ook de neiging heel anders te klinken als je je speelstijl aanpast. Brug met de juiste picking heel snel richting country maar op het nek element al sneller richting jazz. Beide zonder de instellingen aan te passen van je amp.
    Kan iemand zeggen of de hook dat ook heeft?

    Verder houd ik van geluid waarbij je zeg maar niet door de gainkorrel heen speelt maar waar de gain en attack bepaald worden door je spel.Klink dat een beetje logisch?

    Iemand?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Nocki, misschien is een Mesa/Boogie Mark4 iets voor je?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Eerste waar ik aan moest denken aan de hand van bovenstaande was de boger XTC, maar je geeft aan dat die soundwise niet je ding is. Kun je verwoorden wat het is wat je niet fijn vind aan deze amp?

    De hook wizard is ook een geinig ampje om eens te bekijken wellicht, mocht je deze nog niet gezien hebben.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #7

    Standaard

    Lekker bezig weer Orpheo. We gaan gelijk verder waar we los gelaten hebben... :-)
    Thiez, Het midden laag en het gebonk in de kasten van Bogner staat me niet zo aan. Maar misschien moet ik gewoon nog eens gaan luisteren er naar.
    Thanks!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Probeer ook zeker eens andere speakerkasten en speakers uit. Ik heb de XTC ooit getest op een 2x12 surh met creambacks en een marshall 1960ax met greenbacks. Heel andere sounds, ik vond hem zelf met greenbacks erg lekker combineren. Het is een beetje een vollere marshall sound. Ook zeker alle verschillende modes en opties uitproberen, want er zitten behoorlijk wat mogelijkheden op zo een xtc, de ene wat succesvoller dan de andere naar mijn mening.

    Ik weet ook nog iemand met een V-empire blue rumble. Niet een heel bekende versterker, maar klinkt zeer goed. Ondanks dat hij 4 kanaals is een erg overzichtelijke layout. Diezelfde persoon heeft ook een XTC staan, dus mocht je interesse hebben om ze eens te horen, is het vast mogelijk om wat regelen.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 4 juni 2021 om 11:10
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Lekker bezig weer Orpheo. We gaan gelijk verder waar we los gelaten hebben... :-)
    Ik volg het forum totaal niet meer joh; ik kijk even een paar minuten per dag en ga weer door. Heb je gear-search totaal niet gevolgd joh. Ik maakte maar een geintje; til er niet te zwaar aan.

  10. #10

    Standaard

    Haha, Doe ik ook niet hoor. Ik ben zelf ook al jaren niet meer actief op het forum en ook niet op Marktplaats. Vandaar dat ik het wel grappig vond dat je gelijk weer oppakte waar we ooit waren gebleven
    :-)

    Mark IV is trouwens nog steeds het einde hoor. Zocht alleen naar iets anders.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top