Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 40

Discussie: Attenuator nodig.

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Tja, als je naar dergelijke troep kijkt wat zoek je dan op gitaarnet? Hoort totaal niet bij elkaar.

    (wie is beu, gerard jolig, etc.?)

    Wat de slijtage betreft, je gaat blazen op een dummy. Of je het vermogen omzet in licht, geluid of warmte, de buisjes zullen ervan slijten.

    Vergelijk het maar met de bandjes van die mustang waar een betonblok achter hangt.

    Is dit jip en janneke genoeg?
    Lijkt me duidelijk. Nu speel ik met een buizenbak sowieso het liefst op flink volume om wat compressie uit de eindversterker te krijgen dus slijten doen die buizen toch wel. Een buizenversterker heeft weinig nut als je hem niet open draait tot het punt waarop ie lekker gaat klinken IMHO.

    Voor opnames vind ik de Captor echt een uitkomst. Ten opzichte van de resistive load in mijn Laney Studio is het net alsof de spreekwoordelijke deken over het geluid weg is.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Tja, als je naar dergelijke troep kijkt wat zoek je dan op gitaarnet? Hoort totaal niet bij elkaar.

    (wie is beu, gerard jolig, etc.?)

    Wat de slijtage betreft, je gaat blazen op een dummy. Of je het vermogen omzet in licht, geluid of warmte, de buisjes zullen ervan slijten.

    Vergelijk het maar met de bandjes van die mustang waar een betonblok achter hangt.

    Is dit jip en janneke genoeg?
    Ooh, ik dacht dat je bedoelde dat een dummy meer slijtage veroorzaakt dan een luidspreker. Nee, das duidelijk.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Is een reactive load dan even "schadelijk" als een zuivere resistive load ?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Ooh, ik dacht dat je bedoelde dat een dummy meer slijtage veroorzaakt dan een luidspreker. Nee, das duidelijk.
    Als je hem op 10 zet, slijten je buizen harder dan wanneer hij op 2 staat. Of je hem dan aan de andere kant van de wijk nog kunt horen dankzij je twee 12” speakers, of op slaapkamerniveau staat dankzij een attenuator maakt daarbij niet uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Sweet spot ligt meestal tussen 5 en 7, veuls te luid idd.
    Gaat dan om de gehele versterker, voor- en eindtrap. Master volume na de fasedraaier (PPIMV) vangt het grootste gedeelte van het geluid, maar de eindbuizen doen ook mee, dus een (dure) powersoak is best de moeite waard.

  6. #26

    Standaard

    Haha,ik ben al een stuk wijzer in ieder geval.Had dus ooit (ergens in '95 of zo) al een 6100,nagenoeg dezelfde dus geen blauwe LE,met gewoon een 1960A eronder.En een eigen oefenruimte (tenminste,was van de gemeente en ik werd er via de dienst plantsoenen als dagelijks beheerder aangesteld,geweldig,mijn eigen voormalig munitiebunker met drie oefenhokken er in en een mooie opslag) dus dat buizen slijten is bekend-hoewel ik er nooit enig probleem mee heb gehad,maar ik kocht 'm toen ook nieuw.Heb ook nog een 5W DSL staan hier met een 1x12 closed back eronder,killeramp en geluid-maar bloed kruipt toch waar het niet gaan kan ;-) De Anniversary is wel een geval apart-net als ik zelf.Heb hier trouwens nog een MXR Dime Distortion,die zowel een heel uitgebreide gainregelaar heeft,alsook nog een regebare output en 'scoop' knop.En eerlijk gezegd zijn de eerste experimenten met dat ding eigenlijk wel erg naar m'n zin.De MX112 begint nu ook steeds lekkerder te klinken,dus een 1936 of zelfs 1960 (het zijn ook gewoon prachtige accesoires voor in mijn interieur tenslotte) met de DD is misschien eigenlijk een heel bruikbaar iets!
    Wordt vervolgd-maar erg blij met dat spul dus.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    ik heb toevallig sinds een paar weken een captor X, heel erg uitgebreid apparaat.
    hij hangt aan mijn two rock studio signature en dat klinkt zo:
    https://www.instagram.com/reel/COdHrPEj8iQ/


    Wat zijn je vragen precies over de captor x?
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    ik heb toevallig sinds een paar weken een captor X, heel erg uitgebreid apparaat.
    hij hangt aan mijn two rock studio signature en dat klinkt zo:
    https://www.instagram.com/reel/COdHrPEj8iQ/


    Wat zijn je vragen precies over de captor x?
    Haha,bij dezen heb ik die niet meer

    Leuk overigens,je filmpje had ik al eerder op IG gezien,errug lekker!

  9. #29

    Standaard

    Nou,cabinet ook gearriveerd.Staat best cool.Bugera attenuator er bij (niet duur,en erg veel goede kritiek,gewoon maar gedaan)

  10. #30

    Standaard

    Nou,heb het gebeuren nu een tijdje uitgebreid kunnen proberen: over de Marshall hoef ik niet veel te zeggen lijkt me,maar de Bugera PS1 is echt een geweldig ding voor spelen @ home- waar het dus je buren met hooivorken en fakkels weghouden betreft.Het ding voldoet eigenlijk veel beter zelfs dan ik had verwacht.Maar ben absoluut aan het sparen voor de Torpedo,want dat is pure genius natuurlijk,qua mogelijkheden.Maar voor thuis lekker oefenen op een echt dikke Marshall:het werkt geweldig!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top