Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 40

Discussie: Attenuator nodig.

  1. #11

    Standaard

    Ik wou een tijdje geleden toen ik nog mijn plexi had ook een attenuator kopen maar mijn amptech zei dat vooral niet te doen.
    Sinds die dingen er zijn heeft hij vooral werk met trafo's te vervangen omdat ze stuk gaan, lampen die zeer snel stuk gaan...
    Hij zei dit:

    Je rijdt 160km/u met een mustang en je wilt 50 rijden. Dan ga je ipv op je rem te staan toch ook geen grote blok beton achter je mustang hangen want dan blaas je de motor op... Zo werkt dat met uw amp net hetzelfde. En dit komt van een grote tech trouwens.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Flauwekul doch

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Of het nu slecht voor je amp is of niet, ik denk niet dat ik ooit voor de attenuator-optie zou gaan. De echt goeie attenuators zijn vaak duurder dan een prima amp met minder vermogen en/of bruikbare mastervolumeregeling. Dan is voor mij de keus al duidelijk.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Flauwekul doch
    mooi argument...

    Ik heb ook gewoon een mastervolume er laten inzetten wat mijn origineel plan was.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Zou je een technicus moeten vragen, zou me kunnen voorstellen dat een speakerload zelfs meer belastend is voor de eindversterker, maar een vermogensweerstand van de juiste waarde is prima.
    Of het bevredigend klinkt is een tweede.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Ik wou een tijdje geleden toen ik nog mijn plexi had ook een attenuator kopen maar mijn amptech zei dat vooral niet te doen.
    Sinds die dingen er zijn heeft hij vooral werk met trafo's te vervangen omdat ze stuk gaan, lampen die zeer snel stuk gaan...
    Hij zei dit:

    Je rijdt 160km/u met een mustang en je wilt 50 rijden. Dan ga je ipv op je rem te staan toch ook geen grote blok beton achter je mustang hangen want dan blaas je de motor op... Zo werkt dat met uw amp net hetzelfde. En dit komt van een grote tech trouwens.
    Jouw tech heeft gelijk hoor. Ook al is een dummyload van de juiste impedantie niks mis mee, de buisjes slijten onnodig hard.

    Dan is het zo dat een attenuator meestal heel onbetrouwbaar is en het komt voor dat ze regelmatig onderbreken. Deze spikes in de load kunnen zomaar je trafo nekken.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Jouw tech heeft gelijk hoor. Ook al is een dummyload van de juiste impedantie niks mis mee, de buisjes slijten onnodig hard.

    Dan is het zo dat een attenuator meestal heel onbetrouwbaar is en het komt voor dat ze regelmatig onderbreken. Deze spikes in de load kunnen zomaar je trafo nekken.
    Flauwekul doch
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Jouw tech heeft gelijk hoor. Ook al is een dummyload van de juiste impedantie niks mis mee, de buisjes slijten onnodig hard. ......
    How come? En geen Gerard Joling uitleg

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Excuus, ben ik nieuwsgierig naar omdat ik er één wil gaan bouwen (meer als dummyload voor vermogensmeting). En ik ergerde me kapot aan die songfestivalblaag bij Beau plus GJ erbij, was net iets teveel snap je, had ik net gekeken, kortom sorry.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    En ik ergerde me kapot aan die songfestivalblaag bij Beau plus GJ erbij, was net iets teveel snap je, had ik net gekeken...
    Tja, als je naar dergelijke troep kijkt wat zoek je dan op gitaarnet? Hoort totaal niet bij elkaar.

    (wie is beu, gerard jolig, etc.?)

    Wat de slijtage betreft, je gaat blazen op een dummy. Of je het vermogen omzet in licht, geluid of warmte, de buisjes zullen ervan slijten.

    Vergelijk het maar met de bandjes van die mustang waar een betonblok achter hangt.

    Is dit jip en janneke genoeg?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top