Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40

Discussie: Attenuator nodig.

  1. #31

    Standaard

    Gewoon mastervolume laten inbouwen en klaar. Liet ik altijd in mijn non master volume marshalls doen.
    Kom je al heel ver mee.
    Nu die anniversary is 1 van de weinige marshalls die ik niet heb gehad want die stond me niet aan door de vele knoppen maar heeft die geen master volume?
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Mijn amp heeft al een mastervolume maar toch als je er met een highheadroom amp een pedaaltje inknalt wordt ie wel luid hoor.

    hier nog een filmpje van de captor x + mn tworock head direct de studio interface in zonder cabinet

    https://www.instagram.com/p/CRRGXUojvGp/
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #33

    Standaard

    Maaaan,wat een toon,wat een geluid,we leven echt in de beste tijd ooit voor dit soort dingen!
    Overigens zelf ook erg blij nog steeds met wat ik nu heb-vooral het gele kanaal met een ietsje overdrive toegevoegd,pure Marshall heaven.En dat zonder dat Schiphol (hier om de hoek) belt om te vragen of het ietsjes minder kan...;-)

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Nu die anniversary is 1 van de weinige marshalls die ik niet heb gehad want die stond me niet aan door de vele knoppen maar heeft die geen master volume?
    Jazeker hoor,het is een geweldig ding,lekker donker ook,hou ik van.Inderdaad een beetje 'over the top' maar daardoor erg veelzijdig-ik kan er vanalles mee wat ik nooit zou doen zeg maar ;-)

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    ok nog een laatste filmpje en dan kap ik :P : https://www.instagram.com/p/CRUpXyPg...dium=copy_link
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Vandaag 2 attenuators binnen gekregen, een nieuwe Bugera PS1 (Soldano /Jet City L-pad kloon) en een 2e hands Weber Mini Mass.
    Voor een Origin 20 head en een DSL20HR head, Beide 20 Watters.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die Weber toevallig van MP, zag er daar eentje voorbij komen.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die Weber toevallig van MP, zag er daar eentje voorbij komen.
    Yup, kwam precies op tijd voorbij.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Vandaag 2 attenuators binnen gekregen, een nieuwe Bugera PS1 (Soldano /Jet City L-pad kloon) en een 2e hands Weber Mini Mass.
    Voor een Origin 20 head en een DSL20HR head, Beide 20 Watters.
    Hoe bevalt die dsl? Behalve dat ie te hard gaat 😇

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Different beasts. Die DSL (20W/10W)is een stuk beter te hanteren dan de Origin (20W/3W/0.5W). Daarvan moet de master echt op 7 en op de 3W of 20W wil ie lekker klinken. En dat is thuis te hard zonder attenuator. De DSL heeft daar veel minder last van, eigenlijk geen attenuator nodig om op laag volume te scheuren, maar klinkt toch ook wat fizzy/dunner bij lagere master.
    Ik vind het rode kanaal wat te modern. Prima voor high gain, dat wel maar hou meer van dat oldskool Plexi achtige van de Origin. Dus green channel van de DSL vol open.

    De Bugera kleurt/tast het geluid weliswaar wel meer aan dan de Weber, maar helemaal niet onprettig eigenlijk. “Anders” is niet per sé ook slechter…
    Laatst gewijzigd door MarkS; 17 juli 2021 om 21:22

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top