Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    vraagje Gitaar online kopen?

    Wil een nieuwe gitaar kopen. Mijn oog is gevallen op de Charvel PRO-MOD DK24 HSS 2PT CM ASH https://www.charvel.com/gear/shape/d...ash/2969413539

    Probleem is dat je deze niet kunt uitproberen in de winkel, omdat deze nergens in voorraad is. Heb laatst wel een Charvel uitgeprobeerd: PRO-MOD SO-CAL STYLE 2 24 HH HT CM
    https://www.charvel.com/gear/shape/s...-cm/2966561527
    Deze beviel qua spelen prima. Echter ik vind de de PRO-MOD DK24 HSS 2PT CM ASH mooier. En ik denk dat de de passieve elementen van de PRO-MOD DK24 mij ook meer zal bevallen.
    De halzen van beide gitaren zijn naar mijn idee hetzelfde: radius, breedte, houtsoort, fretten, etc. Wat dat betreft durf ik de gok wel aan.

    Het enige waar ik een beetje bang voor ben, is de afwerking. Sommige gitaren komen met fretbuzz, scherpe frets, topkam niet helemaal oké (ofset), etc. Degene die ik in de winkel heb uitgeprobeerd had ook een ofset topkam, en fretbuzz op 1 snaar.
    Waaraan moet ik denken, mocht ik zo'n exemplaar ontvangen wat ongeveer de kosten zullen zijn, om zoiets te verhelpen? Bijvoorbeeld een aantal frets te hoog, maar niet zodanig dat de gehele hals gevlakt hoeft te worden?

    Online kan ik deze gitaar rond juni krijgen bij een bepaalde zaak. Mocht ik deze gitaar bij een gitaarwinkel willen kopen, die op deze zaken let, dan wordt het pas oktober. En dat vind ik toch wel wat aan de late kant.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    707

    Standaard

    Online kun je altijd weer terug sturen, dus dat is het probleem niet. Ikzelf date altijd liever eerst voordat ik met een postorderbruid ga trouwen, dus ikzelf zou tot oktober wachten. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Grappig hoe het paradigma lokale gitaar vs dozenschuiver verschuift.
    Ok.
    Er is voor alles een kantelpunt waarbij het logischer lijkt om iets zelf te repareren dan terug te sturen. Bijvoorbeeld omdat er een mooie tekening in het hout zit of omdat ie bijzonder licht & resonant klinkt en de reparatie een fluitje van een cent is.
    Er even van uitgaand dat je de uniek eigenschappen van een instrument kan onderscheiden en niet, zoals je post suggereert, het enkel afhangt van technische uitvoering.
    Als je deze zin niet snapt, des te beter, dan kan je gewoon alles terugsturen net zolang je iets krijgt waar je wel voor wil betalen en zo ja dan snap je ook dat jij alleen dat kantelpunt kan bepalen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Wat Pepe zegt, plus hoe (on)geduldig ben je. In je voorlaatste zin geef je aan dat je geen gedoe hebt als je de gitaar in een gitaarwinkel zou kopen, maar daar wel ’n poosje op zou moeten wachten.
    Ik zou het wel weten....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik zou misschien nog wat andere winkels benaderen en vragen of ze hem sneller in huis kunnen halen, zonder verplichting tot koop. Ik heb onlangs bij een winkel een gitaar laten bestellen, die moest ik wel aanbetalen als ik wilde dat ze hem voor mij vasthouden, maar ik heb geen koopverplichting, omdat het een goed verkoopbaar model is. Komt naar verwachting in juni. Prima, ik wacht daar graag op.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    De grote dozenschuivers hebben alle onafhankelijke gitaarwinkels de nek omgedraaid zeker buiten de grote steden. En nu hebben ze niks meer in voorraad, kijk maar naar de levertijden, 8 weken, 12 weken. Het is net dropshipping geworden, ik bestel een gitaar voor de volle mep bij Bax enz. en dan bestellen zij hem voor de helft van de prijs in China. Zij hoeven geen voorraad aan te houden en lopen geen risico.

  7. #7

    Standaard

    Heavy pandemietje still going strong
    Zou dat iets van doen hebben met ....????
    Neeeeee
    Foei Foute kut dozenschuivers !!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Alles is schaars momenteel. Hout, staal, computers, gitaren... Ik heb 10 maart een Gretsch besteld, de verwachting is dat ik deze ergens tweede week augustus binnenkomt...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9

    Standaard

    In dit geval lijkt me dat (wat Munkie zegt) niet aan de orde, althans dat blijkt nergens uit. Bij (bijna) alle grote en kleine winkels zowel in Europa als in de VS is Charvel lastig te krijgen. Dit lijkt eerder een productiecapaciteit probleem. Mijn buurman zit in het hout en volgens hem is er vrijwel overal een tekort aan hout, tuinhout, hardhout, eiken maakt allemaal niet uit. Wellicht dat dat een rol speelt. En anders is wellicht toch corona de schuldige of Thierry Baudet.

    Daarbij willen de meeste consumenten dingen nu (nog liever gisteren), zie ook onze TS, zodat niemand 12 weken gaat wachten als het niet hoeft. De meeste consumenten zijn niet loyaal en kijken gewoon naar prijs of aanbod. Voor Bax geldt nog steeds niet verkopen is geen geld en na dat debacle met dat distributiecentrum van ze kunnen ze wel wat cashflow gebruiken.

    Laat vooropstaan dat ik Bax geen prettige winkel vind, al koop ik er wel eens wat, maar het is ook de branche zelf die het probleem is. Onze drummer heeft jaren in een muziekwinkeltje gewerkt en zei toen al dat nagenoeg niet aan de eisen van de grote merken te kunnen voldoen. Minimaal zus, maximaal zo. Boel gedoe volgens hem. Niet voor niets dat veel winkels de minder grote namen gaan voeren.

    Als het puur om afwerking gaat, dus laatste geval van wat Pepe zegt, bestel dan gewoon online en stuur het ding terug als het je niet bevalt. Bij een gitaar van 1000 euro mag je er wel vanuit gaan dat dat in orde is. Charvel is geen Gibson hè.
    Laatst gewijzigd door Casual Ruud; 17 mei 2021 om 17:44

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Casual Ruud Bekijk bericht
    Als het puur om afwerking gaat, dus laatste geval van wat Pepe zegt, bestel dan gewoon online en stuur het ding terug als het je niet bevalt. Bij een gitaar van 1000 euro mag je er wel vanuit gaan dat dat in orde is. Charvel is geen Gibson hè.
    Ga ik dat maar doen. Ik wil nl wel vooruit. Mijn huidige gitaar speelt echt niet oké en dat belemmerd mij in mijn vooruitgang. Ben nl niet zo lang geleden met lessen begonnen.

    Ik ga dan ook nog wat andere winkels benaderen met een goede service, die evt sneller kunnen leveren dan oktober.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top