Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37

Discussie: Cliptuners

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Eerlijk gezegd gebruik ik thuis vooral het gratis appje guitartuna. Werkt perfect.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dat is het mooie van een tuner op een pedalboard. Die raak je niet zo snel kwijt.
    Voor puur akoestisch is iets met een clip wel fijn. Gewone tuners moeten het dan doen met een microfoontje en dan gooit omgevingsgeluid nog weleens roet in het eten of ze pikken het geluid om een of andere reden niet lekker op.

    Clip werkt dan met een piëzo (net als een pickup) die in dit geval de trillingen via de headstock opneemt.

    Ik heb een conventioneel apparaatje van de Lidl waar via de jack input een meegeleverd bedraad clipje op aan te sluiten is en dat werkt toch best accuraat met m'n western. Ook dit ding bestaat onder honderd merknamen, de mijne is Clifton:



    Het ding kan veel meer, je kunt de referentie anders instellen dan 440Hz en is ook als metronoom te gebruiken. Vind je dit allemaal niet interessant en heb je geen zin in een bedrade clip, dan snap ik de keuze voor een heel simpel en goedkoop cliptunertje wel.
    Laatst gewijzigd door Plant; 15 mei 2021 om 03:04
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik heb dezelfde alleen zat er bij mij helaas geen clipje bij maar inderdaad verder een goed ding.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik heb dus 1 cliptuner, Thomann eigen merk; deed het prima voor jaren, maar is nu een beetje versleten.
    Heb ik verder nog een Korg CA2 van vorig jaar, eenmaal gevallen en doet het nu al niet fijn meer, valt de hele tijd uit.
    En ik heb nog een Korg CA30, al heel oud, en dat is de beste van de drie, want nog heel.
    Wil nog een cliptuner hebben voor mijn ukelele, dat wordt een Ali dingetje, maar was dus benieuwd naar het hogere segment.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Bij ali heb je ook verschillende kwaliteiten he. Het is niet allemaal goedkope meuk.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb zelf al langere tijd een Joyo van de Ali (Iets van 2 euro incl. verz.) en een Korg PC1 (toen iets van 8 euro), de Korg is wel iets beter, vooral stabieler en minder last van omgevingsgeluid. De Joyo heeft vooral last met de lage E maar die kan je prima met een flageolet stemmen. Ik geef vooral de voorkeur aan de Korg omdat de Joyo meer dan 1 knop heeft, dan raak ik snel in de war .

    Ze zijn verder allebei betrouwbaar gebleken en je krijgt er een ukelele, gitaar of bas goed mee gestemd, de Korg kan alleen A=440, de Joyo kan ook andere hoogtes stemmen voor als je eens wat zweverigs wil doen in A=432 of zo, is zowel een voordeel als een nadeel want ik ben dus heel goed in op verkeerde knopjes drukken en dan kan je dus nog een keer opnieuw beginnen.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 18 mei 2021 om 02:19

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Bij mij vallen ze na een tijdje gewoon uit elkaar. Het zijn vaak flimsy tere dingetjes. Momenteel wel tevreden met de clip on tuner van d'Addario, dus die raad ik aan.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Ik heb diverse tuners en er zitten vaak onderling wat kleine verschillen bij de 1 zie je makkelijker moet de snaar wat strakker of juist losser.
    vind ik vooral bij nieuwe snaren opzetten nog wel eens een dingetje ga dan vaak naar handmatig 5e fret to ik er bijna ben en gebruik dan weer een tuner wel allemaal zonder kabel dus geklemd op de kop op de fender zo'n klein tunertje die je nauwelijks ziet en bij de westerns een tuner in het klankgat.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Ik gebruik meestal apps, maar moet altijd wel op gehoor nog een beetje finetunen. Ik had een app op mijn Windows telefoon met stroboscoop effect. Dat vond ik fijn, maar nu heb ik een iPhone. Omdat ik die stroboscoop fijn vond heb ik deze voor mijn verjaardag gevraagd: https://www.bax-shop.nl/stemapparaat...ductinformatie



    Maar moet ik wachten tot ik jarig ben a.s. zondag of ik het echt wat vind.

    Ik zag een recensie op Youtube waarin het me wel een aardig dingetje leek.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Oef, prijzig, goed verjaardagscadeau.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top