Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    49

    Standaard Helix of Kemper modeler voor live.

    Ik gebruik nu al 3 jaar de Line 6 Helix en ben daar erg tevreden over. Met name thuis maar zodra ik het pedaal meerdere keren live heb gebruikt door het in de PA te prikken gaat het mis. Te schel, hard, dun. Geëxperimenteerd met stock cabs, IR's, EQ , Global Setting EQ. Het blijft erg matig.

    Hebben Kemper gebruikers hier ook vaak last van ? Ik hoor nooit wat van deze gitaristen, in mijn omgeving dan.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Misschien zit hier wel wat bruikbaars tussen. Gast weet in ieder geval wel wat hij doet.

    https://www.youtube.com/c/RichieCast...ch?query=helix

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Gebruik je steeds dezelfde PA?

  4. #4

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinus1978 Bekijk bericht
    Ik gebruik nu al 3 jaar de Line 6 Helix en ben daar erg tevreden over. Met name thuis maar zodra ik het pedaal meerdere keren live heb gebruikt door het in de PA te prikken gaat het mis. Te schel, hard, dun. Geëxperimenteerd met stock cabs, IR's, EQ , Global Setting EQ. Het blijft erg matig.

    Hebben Kemper gebruikers hier ook vaak last van ? Ik hoor nooit wat van deze gitaristen, in mijn omgeving dan.
    Heel herkenbaar bij gitaristen die hun stack thuis afstellen.
    Wat ik doe is een dagje mezelf opsluiten in een oefenruimte en mijn volume op podium level instellen.
    Waar t omgaat dat je je soundjes maakt op redelijk volume want dan hoor je pas of je basic sound goed is afgesteld en of je FX goed in de mix zit.
    Voor thuis zou ik een aparte presets maken die afgestemd is op je studio monitor of koptelefoon.

  6. #6

    Standaard

    Ik gebruik een Boss GT1000 live rechtstreeks op PA..dik tevreden ervan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik herken het niet zo, thuis patches gemaakt op de Helix mbv zowel de hoofdtelefoon als over studio monitoren op zacht volume, en die klinken over de PA allemaal top. Gebruik je andere fysieke uitgangen (bijv xlr ipv jack out)? Zitten daar ook nog andere instellingen op meen ik me te herinneren? Weet je zeker dat de cab sims aanstaan?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Klinkt voor mij ook niet herkenbaar. Heb júist sinds ik live een Line 6 Firehawk gebruik altijd een steady geluid.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    En uit de manual:

    IMPORTANT! Never connect the Helix device's XLR outputs to a device whose XLR inputs have 48V phantom power enabled!

    Of staat de XLR op mic ipv line? Of doe je er een DI (niet nodig op XLR) tussen die op een rare setting staat?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard Helix of Kemper modeler voor live.

    Fantoomspanning zou het geluid niet moeten beïnvloeden, je krijgt dan alleen 48 volt binnen waar je het niet wil hebben.

    Heb je thuis misschien een installatie die van zichzelf al veel laag weergeeft misschien?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top