Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Euh....eerlijk gezegd vind ik ze alle drie monsterlijk...
    inderdaad daar heb je gelijk in!
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Je bent het ermee eens dat hij ze alledrie monsterlijk vind?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard



    Pickupje is binnen! Ik heb gister alles bij guitarworks delft gebracht voor het nodige freeswerk.
    Ben zo benieuwd hoe -ie gaat worden!!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Buitenste pole pieces van de neck PU lijken me "way out of line"? En dan druk ik me nog vrij subtiel uit..

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Kan zijn dat dit de brugpickup was! Die heeft bredere spacing. Weet het eigenlijk niet. Dit is inderdaad wel heftig ja. Moet het even aankijken. Als het echt niet werkt verzinnen we er iets anders op.
    Kan trouwens ook perspectief van de foto zijn.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Kan trouwens ook perspectief van de foto zijn.
    Ik help je het hopen maar het lijkt me sterk: als ik een rechte lijn trek vanaf de brug naar de hals, vallen de ‘bovenste’ pole pieces echt een stuk buiten/boven die rechte lijn.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Het lijkt erop dat de lage E tussen de polepieces uit komt, de hoge E lijkt er wel overheen te gaan. Misschien het gat niet goed gecentreerd? Voor de klank zal het denk ik niet veel uitmaken, het magnetisch veld stopt niet meteen naast een polepiece. Ik heb weleens een brughumbucker gehad die achteraf F-spaced had moeten zijn. De 2 E-snaren liepen echt langs de polepieces, maar daar merkte je niks van. Het propleem zal meer optisch zijn.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Ik heb eens P90's gehad in een strat, dat zat ook schots & scheef en maakte idd weinig uit.
    Zou meteen een oplossing kunnen zijn; schots & scheef.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik help je het hopen maar het lijkt me sterk: als ik een rechte lijn trek vanaf de brug naar de hals, vallen de ‘bovenste’ pole pieces echt een stuk buiten/boven die rechte lijn.
    Wat ik eigenlijk bedoel is, omdat de pickup op de slagplaat zit, de pole pieces dichter bij de lens waren dan de body en nek. Daarom is de pickup waarschijnlijk wat groter en lijkt het alsof... Naja, u begrijpt het wel.
    Neemt niet weg dat waarschijnlijk de pole piecies niet precies gaan uitlijnen met de snaren, maar zoals hiervoor al uitgelegd gaat dat qua sound niet echt heel veel impact hebben.

    Dus even ter algemene duidelijkheid: er is nog geen gat. De pickups zijn er even snel opgelegd voor een idee van hoe het eruit gaat zien. Is vrij duidelijk te zien ook op de foto.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    ... Dus even ter algemene duidelijkheid: er is nog geen gat. De pickups zijn er even snel opgelegd voor een idee van hoe het eruit gaat zien. Is vrij duidelijk te zien ook op de foto.
    Tijd voor een nieuwe bril hier
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top