Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Time Flies

  1. #1

    Music Time Flies

    Omdat het lente is. Groeien liedjes 'gewoon' uit mijn gitaar....

    https://soundcloud.com/ernest01/time-flies

    Gitaar : Boucher-SG51S
    DAW : Cubase pro 11

    Uiteraard is elk commentaar of elke tip zeer welkom.

    Groeten,
    Ernest
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.789

    Standaard

    Een mooi, lief liedje, Ernest. Leuke melodielijn, fijn gitaarspel, alleen - helaas - de zang vind ik niet echt lekker. Je stem klinkt wat geknepen, in de zin van dat de opname niet-ruimtelijk klinkt. Het lijkt er niet op dat je het hebt nabewerkt, en dat is jammer. Daarnaast klinkt het niet overal even stemvast.
    Ik zou je aanraden het nog eens opnieuw in te zingen en - als je daar de mogelijkheden voor hebt - de zang in een wat ruimtelijker beeld te plaatsen. Het liedje verdient het zeker!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3

    Standaard

    Hey Ernest,
    Ik zag ineens mijn bandnaam staan (Time Flies)..., maar het is een liedje van jou, leuke melodie, ik vind de zanglijn top!
    Echter klinkt het wel of achter een kast staat te zingen..
    En wat zie ik? Cubase 11 pro!!! Dat moet beter kunnen dan!
    Probeer eens de track preset 'lead vocal' van cubase zelf? (Die vind je op de inspector sectie links in beeld)
    Dan alles een beetje aanpassen naar wens natuurlijk!

    Ik ga ook pro 11 aanschaffen, 40% korting nu als update van Elements.

  4. #4

    Standaard

    Ik ben een echte fan.
    Ik koop ook zo’n cubase.
    Dan kan ik net zo klinken als mijn held.
    Draait het niet daarom vaak? Dat je een bepaald geluid voor ogen hebt?
    Maar alle gelul terzijde.
    Als het de lente is Ernest, die maakt dat ze uit je gitaar groeien, dan hoop ik dat het altijd lente blijft.
    Cheers!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Een mooi, lief liedje, Ernest. Leuke melodielijn, fijn gitaarspel, alleen - helaas - de zang vind ik niet echt lekker. Je stem klinkt wat geknepen, in de zin van dat de opname niet-ruimtelijk klinkt. Het lijkt er niet op dat je het hebt nabewerkt, en dat is jammer. Daarnaast klinkt het niet overal even stemvast.
    Ik zou je aanraden het nog eens opnieuw in te zingen en - als je daar de mogelijkheden voor hebt - de zang in een wat ruimtelijker beeld te plaatsen. Het liedje verdient het zeker!
    Dank je wel Fobo.
    Je hebt thelemaal gelijk.... heb (on)behoorlijk zitten klooien met dit nummer.
    Het was een 'testje' om mijn stem bij een wat lagere toonhoogte te gebruiken. Daarbij hoef ik minder 'kracht' te zetten, maar daardoor ook veel meer op mijn buikspieren letten, dat die goed gespannen zijn.
    Weg stem vastheid....ga daar nog wel het een en ander aan checken, "ter leering ende vermaeck"....
    En de opname heb ik een aantal ideeën van mensen zitten uitproberen, met dit als resultaat.
    Het punt is dat ik na 3 kwartier wel "noten-doof" word. Hoor dan niet meer zo goed wat het als resultaat geeft.
    Volgende keer in ieder geval niet teveel prutsen aan het geluid en gewoon een simpele reverb gebruiken.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Hey Ernest,
    Ik zag ineens mijn bandnaam staan (Time Flies)..., maar het is een liedje van jou, leuke melodie, ik vind de zanglijn top!
    Echter klinkt het wel of achter een kast staat te zingen..
    En wat zie ik? Cubase 11 pro!!! Dat moet beter kunnen dan!
    Probeer eens de track preset 'lead vocal' van cubase zelf? (Die vind je op de inspector sectie links in beeld)
    Dan alles een beetje aanpassen naar wens natuurlijk!

    Ik ga ook pro 11 aanschaffen, 40% korting nu als update van Elements.
    Dank je wel Maxdb. Achter een kast zingen, dat ga ik een volgende keer eens proberen.... nou, of toch maar niet.
    Maar het klinkt wel zoiets. (of in een pedaal emmer gezongen)
    De 'grap' van Cubase is, dat je zoveel kunt instellen. En daar moet je wel verstand van hebben. Ooit met Audacity begonnen, maar door een broer van mij op Cubase 'gewezen'. Nou, dat gevecht heb ik nog lang niet gewonnen. Is niet allemaal even logisch ook. Maar goed. Weer wat geleerd, in ieder geval.
    (lead vocal niet gevonden.... misschien dat dat in een andere versie zit ?)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik ben een echte fan.
    Ik koop ook zo’n cubase.
    Dan kan ik net zo klinken als mijn held.
    Draait het niet daarom vaak? Dat je een bepaald geluid voor ogen hebt?
    Maar alle gelul terzijde.
    Als het de lente is Ernest, die maakt dat ze uit je gitaar groeien, dan hoop ik dat het altijd lente blijft.
    Cheers!
    Vriendelijke groet, Gus
    Dank je wel, Gus. En Cubase gebruik ik niet omdat helden dat ook gebruiken/gebruikt hebben.
    Denk eigenlijk dat Protools meer vookomt in studio's. Maar niet in de tijd dat mijn helden begonnen....
    Ach, het is ook een programma dat niet voor huis-tuin-en-keuken liedjes-makers is.
    Soms is het wel leuk om zoiets eens te bekijken. Het onder de knie krijgen.... is een ander ding.

    En altijd lente.... is het in de ogen van de tandarts-assistente.....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  8. #8

    Standaard

    Nou ja, het belangrijkste is waarschijnlijk dat je gewoon lekker liedjes blijft maken en die op kan nemen.

    Krijg je zomaar ongevraagd kritiek en advies, moet je daar weer beleefd op antwoorden, de gruwelen van het internet.
    Stiekum ben ik toch benieuwd hoe het zou klinken als je het als een moderne productie zou behandelen!
    Tegelijk heb ik ook een zwak voor ouderwetse 'eerlijke' opnames, wat dat betreft heeft Gus weer een punt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ik vind het een leuk liedje.
    ALLES IS VERKOCHT!

  10. #10

    Standaard

    Ik had destijds een persiflage gemaakt op ‘altijd lente’.
    Maar dat kan ik kan ik natuurlijk niet meer terug vinden.

    Ik weet nog een klein stukje uit mijn hoofd:

    Ik ben bedrogen
    Door de ogen
    Van de
    Gynaecologe
    ...
    Haar naam is spliet
    Als ze weer een brievenbusje ziet.....

    Verder denk ik dat het naturel opnemen mijn voorkeur heeft, maar laten we eerlijk zijn: we blijven bedroom recorders maar vergelijken met 24 sporen in een studio.
    Ik ben ‘onder ons’ al tevreden als het liedje hoorbaar is.we doen het gewoon voor de lol toch?

    En fijn liedje is altijd fijn.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top