Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: Time Flies

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Schitterend! Een hele verbetering. Heerlijk lied!
    Dank, kostte even wat knutselen, maar het is daardoor wel iets simpeler qua opzet.
    Eenvoud is toch het beste.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Mooi Ernest, zeker die tweede mix. Je stem is erg breekbaar en dat maakt het in dit geval nog mooier.
    Maar van mij mag je stem nog iets meer naar voren toe. Het lijkt er nu een beetje op dat je zelf niet zo blij bent met je stem en 'm daarom maar wat naar de achtergrond verbant. Nogmaals, bij dit nummer is je stem erg passend!
    Ja, dat blijft een beetje een gok. Ben wel blij met mijn stem hoor, maar hoe die in de mix moet is elke keer weer een probeersel voor mij. Misschien dat er 'foefjes' voor zijn.... geen idee. Vind het hier wel ok.
    Bij mijn vorige liedje (Living in a fantasy) was het te hard. Tupelo noemde dat weinig "geëmulgeerd".
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Erg goed Ernest; inderdaad een heel stuk beter!
    Ben het niet eens met de aanname van Pasqual. De zang maakt in deze mix meer integraal onderdeel uit van het liedje.
    De breekbaarheid van je stem wordt nu ‘beschermd’ door de gitaarpartij - maar dat is dan weer míj́n aanname....
    Dank je,Fobo. Al doende - en met input van anderen - leert 'men'...
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Tweede versie klinkt inderdaad beter.
    Dank je wel.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Was het alleen een kwestie van opnieuw mixen?het lijkt wel of de zang opnieuw is ingezongen en nu goed.
    Heb ook het een en ander aan fine-tuning (letterlijk) gedaan. Goed gehoord.
    Door al het gerommel met de eerste versie kwam de mindere zang er minder goed uit....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #26

    Standaard

    Faan stukkie mesiek frient. ‘T is dan wel een gitaristenforum, maar er wordt altijd gemutst over de mix.
    In plaats van te erkennen dat het puur persoonlijk is of verklaard kan worden vanuit een bepaalde traditie, lijkt ons dat punt telkens weer bezig te houden.
    Ik vind de klank van je stem een stuk prettiger. Effect je eraf vermoed ik. En ik vind de mix nu ook ok.
    En als je er zelf happy mee bent, zeg ik:next one please!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Faan stukkie mesiek frient. ‘T is dan wel een gitaristenforum, maar er wordt altijd gemutst over de mix.
    In plaats van te erkennen dat het puur persoonlijk is of verklaard kan worden vanuit een bepaalde traditie, lijkt ons dat punt telkens weer bezig te houden.
    Ik vind de klank van je stem een stuk prettiger. Effect je eraf vermoed ik. En ik vind de mix nu ook ok.
    En als je er zelf happy mee bent, zeg ik:next one please!
    Vriendelijke groet, Gus
    Je hebt gelijk dat het voor gitaristen is opgezet. Maar zo langzamerhand is er 'van alles' bij gekomen.
    En tips over mix vind ik wel handig. En het hangt er dan vanaf of je dan goed-gemutst bent of niet....
    Een ander hoort nu eenmaal andere dingen dan jezelf. En zeker als je lang aan het prutsen bent geweest , zoals met de eerste versie.
    Inderdaad effect er af en een beetje zitten fine-tunen, dat hielp ook....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top