Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Speakers verzenden

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard Speakers verzenden

    Iemand al eens speakers verzonden?
    Ik wil twee V30 speakers verzenden en heb er een kist omheen getimmerd maar ik zit een beetje met de werking van de magneet. Ik gok dat PostNL er niet zo blij mee is als die te veel uitstralen.
    Heb er nu nog een paar planken aan beide kanten bij op geplakt en een paperclip blijft nu niet meer hangen als ik die tegen de zijkant leg. Zit ik goed?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gewoon versturen. PostNL maakt zich pas druk als een magneet zwaar is.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Mooi 10tekens

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Heb het meerdere malen gedaan. Gewoon goed inpakken met verpakkingsmateriaal etc.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Heb ook weleens een speaker verzonden en aan magnetisme gedacht, maar daar uiteindelijk niks aan gedaan.
    (Bank)pasjes met nog functionele magneetstrip of cassettebandjes per post zal niet zoveel meer voorkomen en dan moet het nog in dezelfde zending zitten. Ik maakte me meer zorgen om de conus die zou kunnen beschadigen (daar ging dus een plankje voor) en de metalen korf die door gooi- en smijtwerk wel eens krom zou kunnen raken.

    En de keren dat ik bij een online shop losse speakers bestelde en ze ook gewoon in de kartonnen doos zonder verdere maatregelen toegestuurd kreeg was magnetisme kennelijk ook geen probleem.

    Het wordt misschien leuk als er toevallig meerdere pakketjes met speakers bij elkaar komen die men dan even van elkaar moet trekken
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Heb ze met de conussen naar elkaar toe aan elkaar vast gemaakt met bouten. En alles precies passend gemaakt in een houten kistje. Moet goed komen

  7. #7

    Standaard

    Heel sympathiek van je maar persoonlijk zou ik me er echt geen moment druk over maken of die PostNL daar blij mee is. Kom op zeg, dat bedrijf beknibbelt als een malle op z'n personeel om maar meer winst uit te kunnen keren aan aandeelhouders en daar ga jij, ongevraagd, alvast rekening mee houden?

    Maak je dan druk over de postontvangers die, zuiver theoretisch, als gevolg van jouw speakers, een onbruikbare bankpas krijgen (aantekenend dat de magneetstrip op pasjes zwaar op z'n retour is).
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik denk ook dat het andersom werkt. Als jij spul verstuurt dat niet tegen magneten kan, moet je het als zodanig verpakken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Wat zijn bankpasjes


    Speakers via de post verstuur/ontvang ik een aantal keer per jaar. Gewoon in een kartonnen doosje. Heb me nog nooit druk gemaakt om lekkend magnetisme, tot nu toe keurig in de doos gebleven.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Het is mij in 1991 gelukt om mijn allereerste bankpasje onbruikbaar te maken door mijn Marshall 1960 kast tegen de borst gedrukt te versjouwen. Daarna ook nooit weer..

    Dat was wel wat, zo'n bankpasje. Daarvoor kon ik alleen geld opnemen met kas - cheques bij het postkantoor. Met het pasje kon ik ineens halverwege een nacht doorhalen extra geld pinnen zodat ik nog lang niet naar huis hoefde 😎😰

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top