Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    vraagje Vraag mbt Gitaar Standaard

    Goedemorgen!
    De laatste jaren zie je steeds meer mooie gitaarstandaarden op de markt verschijnen die eigenlijk hangers zijn(denk aan een Bulldog stand).
    Mijn gitaar staat nu in een standaard die de nek en body ondersteunt, mijn vraag is dan ook of zo'n hanger niet onnodige stress op de neck pocket legt?
    Ik weet dat in muziekwinkels al die dingen hangen, maar als het goed is niet zo lang als bij iemand thuis.

    Ik kan namelijk een mooie standaard voor 3 gitaren krijgen wat eigenlijk 3 hangers in een 3hoek zijn, denk dit idee: https://www.bax-shop.nl/gitaar-stati...r-drie-gitaren

    Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Aan de muur is het meest praktisch. Zeker met kinderen en honden in huis. De snaren hebben een trekkracht op de hals van een kilo of 30, hangen aan de hals heft dit juist op en is beter voor hals denk ik.
    Vriendelijke groet,

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Hier in huis zeven gitaarhaken in de muren, met wisselende vulling, nooit problemen.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Ik heb er ook 4 aan de muur hangen en 4 op een standaard dat zijn de gitaren waar ik bij voorkeur gebruik van maak de hangers zijn er om mooi te wezen en worden niet og bijna niet gebruikt. Ik heb de rubbers van de standaards omwikkeld met linnen zodat het rubber geen invloed heeft op de houten delen vande gitaren. is uit voorzorg.

  5. #5

    Standaard

    Top, thanks voor de input! Dan ga ik er voor Alleen niet zo'n mooie bulldog stand want daar kan er maar 1 op.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als je meer gitaren hebt zou ik voor een rek(je) gaan.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als je meer gitaren hebt zou ik voor een rek(je) gaan.
    iets met een kleine klotekamer waar ook al een racesimulator staat en de koffers (Nee, die passen nergens anders in dit huis, yay huizen zonder bergruimte)

    Ik wil namelijk erg graag een rek maar ik heb zitten meten, en die kan ik no way kwijt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    ... mijn vraag is dan ook of zo'n hanger niet onnodige stress op de neck pocket legt?...
    Ach, de snaren trekken ook constant aan de hals (of draai je iedere keer na het spelen de snaren helemaal los? ).
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ach, de snaren trekken ook constant aan de hals (of draai je iedere keer na het spelen de snaren helemaal los? ).
    I mean, er is een reden dat ik een knipex heb.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top