Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Gitaarsynths

  1. #11

    Standaard

    Ikzelf gebruik de Boss GP-10 met een GK3 midi element voor thuis opnames.
    De GP-10 heeft guitar (bass, electric,acoustic) /amp/FX en synth.

    De opvolger SY1000 is nog beter/uitgebreider, maar voor mijn doel is de GP-10 prima. Niet te vergelijken met de GR serie, de laatste heeft meer sounds ala een keyboard (piano, horns, synths, woodwinds, etc.) terwijl de GP10 een synth heeft ala de GR300.

    Maar stuurt wel goed midi uit ,dus je kunt je laptop gebruiken met VSTi. Ook de tracking vind ik prima. Vroeger een GR09 gehad en die had voelbare latency.

    Ben er zo tevreden over dat ik er 2 heb (woon ook in het buitenland) en een van mijn strats het element heb in laten bouwen. Deze is binnenkort klaar, zal dan wel wat posten...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    Ikzelf gebruik de Boss GP-10 met een GK3 midi element voor thuis opnames.
    De GP-10 heeft guitar (bass, electric,acoustic) /amp/FX en synth.

    De opvolger SY1000 is nog beter/uitgebreider, maar voor mijn doel is de GP-10 prima. Niet te vergelijken met de GR serie, de laatste heeft meer sounds ala een keyboard (piano, horns, synths, woodwinds, etc.) terwijl de GP10 een synth heeft ala de GR300.

    Maar stuurt wel goed midi uit ,dus je kunt je laptop gebruiken met VSTi. Ook de tracking vind ik prima. Vroeger een GR09 gehad en die had voelbare latency.

    Ben er zo tevreden over dat ik er 2 heb (woon ook in het buitenland) en een van mijn strats het element heb in laten bouwen. Deze is binnenkort klaar, zal dan wel wat posten...
    Ja heb ik ook gedaan,had vroegah zo'n opbouw GK element, maar hij zit nu al weer een paar jaar ingebouwd in mijn gitaar in E die ik t meest gebruik

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Ik heb een zwak voor dingen als de ehx micro synth, SD Fooz enzo. Maar als synthesizer stelt dat niet veel voor, als je het eigenlijk al zo kan noemen. Dat zijn doorgaans combinaties van fuzz en filter, en wat extraatjes (octavers - tremolo -...) al naargelang. Dure, maar fijne speeltjes.

    De echt meer synth-achtige, polyfone gitaarsynths spreken me niet zo aan (daarvoor gebruik ik wel gewone synhesizers, de partijen die ik maak zijn toch niet zo moeilijk), hoewel ik graag de ehx superego eens zou proberen. Lijkt me wel leuk.

    Had altijd al wel eens een korg MS20 in huis willen hebben. Oude semi-modulaire monosynth waar ook een pitch-tracking circuit inzit waar je je gitaar in kan pluggen. Er zijn een aantal recente reïncarnaties van, en sommige goedkoop genoeg om hier misschien wel eens in huis te komen...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    EHX microsynth is inderdaad geen synth, maar een processor van (octa-)fuzz met VCF. Je kunt hetzelfde ongeveer doen met een Q-tron+ met een octafuzz in de loop.

    De oude Roland GR-100 is feitelijk hetzelfde maar dan in 6-voud (hexa-fuzz etc.) om de snaren apart te kunnen behandelen.
    En de beroemde GR-300 (Pat Metheny, Andy Summer et al) is ook al geen synth maar gewoon een zeer uitgebreide hexa-fuzz. Met een 6-voudige slimme en dure schakeling om de (fuzz-)blokgolf te kunnen omvormen tot een pseudo-zaagtand-golf. Omdat het dus geen echte synth is maar een processor heeft ie ook niet de aanslagvertraging. Maar wel weer omschreven als one trick pony.

    Had ooit een oude Korg MS-20. Met de ESP ervan kon je prima en zonder aanslagvertraging synth spelen, als je hem maar goed instelde en netjes speelde.

    Nu gebruik ik Roland GR met via MIDI diverse andere synths. Met de vertraging kun je leren leven; vereist wel goede keuzes en de nodige ervaring.
    Laatst gewijzigd door piezo; 23 april 2021 om 18:04
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top