Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Ik heb 3 koptelefoons, Grado van 32 ohm, AKG van 55 ohm, Sennheiser 120 ohm, output komt wel goed denk ik.
    Komt niet goed, want die Muses02 is niet geschikt voor koptelefoons. Bij een last-impedantie lager dan 300 Ohm zal hij niet goed presteren.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    ......Bij een last-impedantie lager dan 300 Ohm zal hij niet goed presteren.
    Dan trakteer je de chip toch op twee torretjes er achter. Overal is een oplossing voor maar ik geloof niet in die chipwissel. Vaak zie ik dergelijke experimenten op de schoothoop belanden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Ik weet bijna zeker dat die koptelefoon niet rechtstreeks op de uitgangen van die op-amps zit.
    Een koptelefoon heeft al gauw een rendement van ≥100dB / mW en voor 1mW over 32Ω heb je het over een spanning van 179mV en een stroom van 5,6mA.

    Je wordt gek van de herrie als je een op-amp die dat kan dat rechtstreeks laat doen. Ga er maar vanuit dat er nog weerstanden van een aantal honderd Ohm in serie tussen zitten om de spanning flink te reduceren en de stroom te beperken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    ... Ik merk duidelijk dat als ik op mijn koptelefoon luister via mijn telefoon, dat het geluid minder is. Het verschil tussen luisteren via mijn laptop en via mijn stereo kan ik niet horen. Beide gewoon goed. (HP Elitebook en H/K HK610)...
    Telefoon is klasse D werk. Dat kun je niet vergelijken. Niet dat klasse D (per definitie) slecht is, integendeel. Mits goed uitgevoerd is er niks op af te dingen.

    Maar wat er in je telefoon zit is vooral gericht op rendement (batterij) en niet op geluidskwaliteit.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Kleine update, ik heb besteld om mee te starten, voor ca. 25,-

    MUSES8920 Premium Quality highend audio Opamp,

    LME49720HA highend audio Opamp + IC Socket verguld 8pin rond.
    Laatst gewijzigd door raabje; 18 april 2021 om 21:02

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Om mijn eigen topic af te ronden, wel zo netjes

    Ik heb de opamps binnen van Ftec, de Muses 8920 klinkt super, mooi gebalanceerd . Ik heb meer dan voldoende volume (Sennheiser 120 ohm en Grado 32 ohm). De NE5532 opamp klonk wat gruizig of rasperig in het midden, dat is nu weg. Ik weet dat A/B vergelijkingen met audio vaak suggestie is, maar dit hoor ik met mijn oren.

    De LME49720HA, dat werkt niet goed, deze zorgt voor vervorming in het midden.



    Misschien zit ie niet goed vast en moet ik hem solderen in de extra dip socket die ik er bij heb gekocht, maar ik laat het voor nu, die 8920 is gewoon goed. Dit is de Z1, 27 euro

    Laatst gewijzigd door raabje; 21 april 2021 om 15:22

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Top man, heb het topic met veel plezier gevolgd!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Mooi man, leuk geklust. Ben enorm benieuwd naar het geluid, zou het ook wel eens willen horen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik ben er wat verder mee door gegaan, ik heb nu een Z1, Z3 en een DSDs van Zishan.

    Ik had eerst Muses 01 en 02 besteld bij Mouser, en die klinken echt goed (voor zover je je dat niet zelf inbeeld....). Maar de overtreffende trap is Burson, ik heb er 2 besteld, die zijn nogal hoog en passen alleen in de Z1 en Z3.

    Klinkt ook fantastisch, en dat mag ook wel voor de prijs, 2 opamps laten opsturen kost 94 euro, je moet er wat voor over hebben.



    Laatst gewijzigd door raabje; 20 mei 2021 om 18:45

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    De bedragen die ik voorbij zie komen zou ik niet in op-ampjes steken, maar in een (nog) betere hoofdtelefoon. Nou heb je er al 3 (geen idee welke prijsklasse of kwaliteit, een merknaam alleen zegt niet alles), dus ik snap dat je dan verder kijkt en gewoon nieuwsgierig bent wat het doet.
    Maar een op-ampje lijkt me toch niet de zwakste schakel in de keten waarop nou heel veel valt te halen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ja helemaal eens hoor, het is bij mij een beetje uit de hand gelopen met die opamps. Maar alles relatief hè, ik vergelijk het met een pedaal kopen, als je eenmaal je keuze gemaakt hebt stap je snel over hoge prijzen heen. Ik koop ook liever een Wazacraft delay dan een Behringer ook al klinken ze bijna hetzelfde.

    Die Muses en Burson opamps zijn echt duur, zeker als je al een opamp kan kopen voor 50 cent, en het effect beperkt is.

    Dit zijn de toppers:

    https://www.njr.com/MUSES/
    https://www.bursonaudio.com/products...und-opamp-v5i/
    https://sparkoslabs.com/discrete-op-amps/

    Een hoop marketing praat en als je dat gelezen hebt en dan die dingen koopt dan ga je het automatisch al horen schijnt het. Maar goed, ik vind het wel leuk om de verschillen zelf te ervaren. Het valt me niet tegen.

    Een goede koptelefoon erbij, ook eens, die komt er nog wel, ik moet zeggen dat mijn Sennheiser HD560 erg lekker klinkt. Ik heb mijn vrouw een Dali IO-6 gegeven voor moederdag en toen heb ik een hele serie koptelefoons geluisterd in de winkel en ik denk dat ik mijn HD560 nog steeds de beste vindt.
    Laatst gewijzigd door raabje; 21 mei 2021 om 22:00

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top