Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Strat is niks mis mee, ik kan alleen slecht tegen dat harde stijle brittle waar nieuwe met name Fender likes vaak last van hebben. Is er ook niet uit te halen afgezien de tand des tijds, na een jaar of 30 begint dat meestal wel wat relaxter te worden.
    Ik was zaterdag bij een gitarist van een wat oudere bekende Nederlandse band met deze gitaar. Hij had alleen maar oude Strat's, zelf een uit begin 60. Ik vond persoonlijk de Nash een stuk beter klinken (misschien op de 60's strat na). Ik vermoed dat hij hetzelfde dacht want hij wilde toch even mijn gitaar vasthouden. In deze gitaar zitten Lollar pickups die een vintage karakter hebben, ik vind het wel goed werken, maar smaken verschillen natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door wood; 14 april 2021 om 21:54

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Snap wel wat jij bedoelt, denk ik. Heb bij mijn oudere gitaar (+35) ook het idee dat 'ie in die jaren aan scherpte ingeboet heeft en aan karakter gewonnen..... net als ik

    Toch altijd vette gitaren die van Nash.
    Die gitaar is hetzelfde gebleven. Maar naar +35 jaar is er een hele hap hoog uit de meeste mensen hun gehoor verdwenen, muzikanten voorop. Dus vertel vooral dat gitaren met de jaren warmer gaan klinken en dat dat komt door de uitdroging van het hout ofzo...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht
    I pickups die een vintage karakter hebben,
    Wat is vintage? Bij pickups bedoelt men dan low wind wat helder en trebly geeft, zie de Fender 50's & 69's.
    Bij amps doelt men op die uit de 50's die weer vrij donker & middy zijn, bij Fender de tweeds.
    Van dollar pickups heb ik nog nooit gehoord wat nik zeggen wil want er is heel veel waar ik nog nooit van heb gehoord.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Die gitaar is hetzelfde gebleven. Maar naar +35 jaar is er een hele hap hoog uit de meeste mensen hun gehoor verdwenen, muzikanten voorop. Dus vertel vooral dat gitaren met de jaren warmer gaan klinken en dat dat komt door de uitdroging van het hout ofzo...
    Ik ga uit van opnames, waarvan de oudste het minste hoog hebben vanwege cassette en zo.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wat is vintage? Bij pickups bedoelt men dan low wind wat helder en trebly geeft, zie de Fender 50's & 69's.
    Bij amps doelt men op die uit de 50's die weer vrij donker & middy zijn, bij Fender de tweeds.
    Van dollar pickups heb ik nog nooit gehoord wat nik zeggen wil want er is heel veel waar ik nog nooit van heb gehoord.
    Ik gok dat hij Lollar bedoelt, net als jij

    En anders: https://www.dollar.com/Cars/Truck_Rentals.aspx

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik ga uit van opnames, waarvan de oudste het minste hoog hebben vanwege cassette en zo.




    Ik gok dat hij Lollar bedoelt, net als jij

    En anders: https://www.dollar.com/Cars/Truck_Rentals.aspx
    Hahaha yes, klote spellings correct (of ik kan niet typen)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Lekkere strat hoor 👌
    Niks mis met die Lollar pickups. En ik luister altijd met veel plezier naar je smaakvolle spel. Super gedaan weer, maat !

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Die gitaar is hetzelfde gebleven. Maar naar +35 jaar is er een hele hap hoog uit de meeste mensen hun gehoor verdwenen, muzikanten voorop. Dus vertel vooral dat gitaren met de jaren warmer gaan klinken en dat dat komt door de uitdroging van het hout ofzo...
    Pickups en speakers verliezen magnetisme en dat heeft ook invloed op het geluid. Dus je gitaren en versterkers blijven niet hetzelfde
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Als het aan je gehoor zou liggen dan zou je überhaupt geen verschil horen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als het aan je gehoor zou liggen dan zou je überhaupt geen verschil horen.
    (Wijsneus modus aan)
    Dus toch gehoor verlies. Want je hebt nog nooit van dollar pickups gehoord!
    (Wijsneus modus uit)
    Best leuk zo af en toe. OK, niet te vaak. Da’s waar.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Een Spotify mevrouw zeurt de hele tijd dat ik een abonnement moet nemen op on dement,
    dat is de goden verzoeken lijkt me,
    een pickup die vernoemd is naar zijn currency houd ook weinig goeds in maar je weet het niet, een dubbeltje kan raar rollen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top