Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Steve Vai - The Animal cover (video)

    Hey! Na mijn gitaar een tijdje wat minder te hebben aangeraakt, heb ik de smaak gelukkig weer te pakken 🙂 Afgelopen weekend heb ik me gewaagd aan deze klassieker van de fenomenale Steve Vai, toch wel een van de briljantste en innovatiefste gitaristen/muzikanten ooit als je het mij vraagt. Dit nummer is mijn persoonlijke favoriet van zijn monumentale album Passion & Warfare, enjoy!

    https://youtu.be/frWouUmKWXM

  2. #2

    Standaard

    Knap gedaan. Vind het altijd heel bijzonder, zoals mensen op deze wijze kunnen spelen....
    Misschien een beetje veel reverb/delay in de opname ? Zou strakker klinker met wat minder.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Standaard

    Geen eenvoudig deuntje om te spelen. Pet af.
    Het nadeel (logisch hè) van die play along dingen is dat het een beetje ten koste gaat van de balans.

    Ik hoop dat je het oude vuur weer een beetje hebt gevonden.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Knap gedaan. Vind het altijd heel bijzonder, zoals mensen op deze wijze kunnen spelen....
    Misschien een beetje veel reverb/delay in de opname ? Zou strakker klinker met wat minder.
    Thanks Ik wilde de Vai-sound proberen te benaderen, dus ik had mijn delay ongeveer zo afgesteld als in het origineel. Maar goed, dan is het nu feitelijk dubbelop, haha

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Geen eenvoudig deuntje om te spelen. Pet af.
    Het nadeel (logisch hè) van die play along dingen is dat het een beetje ten koste gaat van de balans.

    Ik hoop dat je het oude vuur weer een beetje hebt gevonden.
    Vriendelijke groet, Gus
    Dankjewel Gus! Het kwam niet aanwaaien kan ik je vertellen Wat betreft die playalong heb je natuurlijk gelijk. Mijn argument is tweeledig: het eerste is tijdgebrek (of gemakzucht, zo je wil), het tweede is dat ik persoonlijk meer van zo'n 'organische' sound houd. Ik kan maar niet wennen aan zo'n softwaregeluid. Edit: je hoort dus gewoon mijn versterker. En ja, ik hoop dat het vuurtje weer een poosje blijft branden
    Laatst gewijzigd door Luc-O; 13 april 2021 om 18:29

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Dubbel knap dat je die shit van A tot Z weet te onthouden johh.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Dubbel knap dat je die shit van A tot Z weet te onthouden johh.
    Hahaha, valt mee hoor. Ik heb dit nummer al minimaal 1000x gehoord, dus zit wel in mn systeem zeg maar Dat onthouden vind ik pas knap van bv die gasten van Dream Theater. Nummers van 40 minuten met tig breaks, tempowisselingen en triljoen noten, haha

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top