Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Martin D18 prijs omhooggegaan

    Sinds kort is de D18 op verschillende verkooppunten zo’n €400 duurder geworden. Is dat iemand anders ook opgevallen? Iemand een idee waarom?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Is nu 2999 dus was vorig jaar volgens jou 2599?
    Ik denk dat je dat gewoon aan hun moet vragen. En dan niet bij Keymusic wegens dombo's maar bij Sacksioni of TFOA
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En als je een D18 wil, er staat er eentje te koop voor 2500 euro, gewoon bijna nieuw. Ongelooflijk dat je voor 3K er eentje koopt in december en nog geen halfjaar later hem weer weg wilt doen:

    https://link.marktplaats.nl/m1688465...ontent=app_ios

    Die gast heeft al 2x z’n prijs verlaagd (stond er eerst op voor 2700). Grijp je kans en doe eens een gek bod zou ik zeggen.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de prijzen van de duurdere Martin gitaren het afgelopen jaar fors zien stijgen.
    Volgens Rudi van TFOA komt dat doordat Martin zelf de prijzen heeft verhoogd. Toen Bij Dijkman een HD 28 € 300 goedkoper was, was de verklaring dat dat nog een oude prijs zou zijn.

  5. #5

    Standaard

    Covid pricetag
    In de pc wereld dacht men het tekort aan bv gpus de schuld van miners was
    Niet dus
    Door lockdowns en thuisrondhangen/werken veel mensen het zelfde dachten......
    Laten we de pc eens upgraden
    Ergo de te korten
    Las dat ook het aantal verkochte gitaren drastisch is gestegen door instappers en mensen die.meer zijn gaan pingelen.
    Plus denk ik dat martin/gitaarfabrikanten extra kosten heeft/hebben door covid
    Dus
    Tel uit je verlies

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Als fabrikant van gewilde producten kan je 2 dingen doen. Je productie opvoeren zodat je meer verkoopt of je prijzen verhogen zodat je meer verdient. Dat kan als je zo’n instituut als martin bent. Daarbij stijgen loonkosten en materialen nou eenmaal ook mee met de inflatie dus de prijzen ook.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Extreem warrig verhaal....
    Maar wel met een waarheid.
    je ziet op dit moment in bijna alle industriesectoren tekorten. Elektronica maar ook koper bij de kabelboeren, plasticgranulaat bij de plastic moulding jongens, staal bij de machinefabrikanten.

    En daaroverheen vervoer. Door Covid minder capaciteit en dus een (veel!) hogere prijs.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top