Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.070

    Standaard

    Niet zozeer onder de radar maar vooral underrated denk ik. 621 series was destijds heel veel waar voor je geld.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    @Munkie : de foto's zijn idd. zichtbaar.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Het is een heel karwei zo'n FR gitaar afstellen, je blijft aan de gang. Je hebt tegenwoordig goede hardware en grafiet topkammen waardoor een standaard Fender style Strat ook goed op stemming kan blijven. Toch heeft het een bepaalde sound en feel. Strakke sound met met brug HB. Hairmetal

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    ... Yamaha Pacifica 621. Zie je niet zoveel. MOR model van 1991, made in Taiwan. Hierboven had je de 700,800,900 en zelfs de 1200 serie. Kostte pakweg 500 gulden in die tijd denk ik...
    Kwam dit niet pas ergens rond '94 op de markt? En de prijs was dacht ik ook wel wat hoger, maar misschien herinner ik me dat verkeerd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Mooie catch. Ik heb ooit een Pacifica 311MS gehad. Op de pickups na een uitstekend gitaartje voor het geld.
    Pups waren op veel modellen eigen makelij en idd niet echt geweldig. Maar het voor het geld zat het gewoon goed in elkaar.

    Zeker een nice catch dus
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #15

    Standaard

    Top kleur blauw zeg, mooi ding. Veel plezier ermee!
    Aparte heel joint, is dat comfortabel hoog op de hals?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Die ondergewaardeerde rol werken we vaak zelf in de hand, want kijk maar in het gemiddelde "ik ga mijn eerste elektrische gitaar kopen" Waar we bijna allemaal in koor roepen: Die instapmodellen van Yamaha zijn best goed!!!! En verder hebben we het er nooit meer over...

    Mooi ding zeg!

  7. #17

    Standaard

    Ook de duurdere modellen steken vreselijk goed in elkaar.
    Maar ze bereiken soms een punt waarbij perfectie het karakter in de weg zit.
    En dan sta je met een gitaar in je handen waarbij je je afvraagt waar ie in uitblinkt.

    Een 611 (uit mijn hoofd - super strat vorm met humbucker bij de brug en Pracht P90 bij de hals).
    Aan een GNer meegegeven voor een fooi. Maar ja ze had heel kleine kinderen en geen poen. Met de afspraak dat ze hem weer aan mij terug zou verkopen als ze hem niet meer wilden. Nou? Raad eens?

    Dus de Yamaha zou ik zou weer doen. Ik heb alleen maar positieve dingen meegemaakt met Yamaha gitaren. Maar sexy zijn ze niet.
    En we geloven graag in sexy en mythes.
    Mijn mening maar.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Mooie catch. Ik heb ooit een Pacifica 311MS gehad. Op de pickups na een uitstekend gitaartje voor het geld.
    Ik de Pacifica 402s in deze uitvoering (en die had ik nooit weg moeten doen ):



    Ik heb nog wel deze fretloze bas, die gaat nergens heen



    (Plaatjes van Internet).

    edit: O ja, voorafgaand heb ik even een zwarte RBX350 bas gehad. Wel goed ding, maar ik wilde toch fretloos. En een vroege Pacifica 112 heb ik ook nog gehad, maar ik blijk geen Strat-mens te zijn
    Laatst gewijzigd door Plant; 11 april 2021 om 12:36
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.342

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik de Pacifica 402s in deze uitvoering (en die had ik nooit weg moeten doen ):

    Oh, dat is wel een beauty ja.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Pfff... is zo’n ibanez RG dan wel sexy? Ik zie het verschil niet zo... is het niet omdat er op iba’s veel bekende gitaristen spelen en op yamaha noet?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top