Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard HNGD: Yamaha Pacifica 621



    We hebben weer toegeslagen op de digitale rommelmarkt. Op de fiets opgehaald, tegen de wind in 10 km terugfietsen met deze gitaar in een joekel van een koffer. Het is topsport mensen.

    Yamaha Pacifica 621. Zie je niet zoveel. MOR model van 1991, made in Taiwan. Hierboven had je de 700,800,900 en zelfs de 1200 serie. Kostte pakweg 500 gulden in die tijd denk ik.



    Wat mankeert eraan na 30 jaar. Beetje fretwear onderin. 5 standenschakelaar en pots kraakten wat. Had een poetsbeurt nodig. En een grondige afstelbeurt, ik zet altijd 010-046 op mijn elektrische gitaren en er zat apehaar op. Oh jongens wat een hobby, FR gitaren.



    Prachtige blauw metallic lak IMHO. Polyurethaan dus het zit er nog op na 30 jaar. Wel wat deukjes maar geen krassen door de lak heen. Hals/bodyverbinding is echt apestrak. Ik snap niet dat mensen 3000 ballen over hebben voor een 70s CBS Fender Strat. Daar kon je een speelkaart in steken.



    Takeuchi Japan TRS FR tremolo, zit ook op sommige Ibanez Japan RG's. Stevige stalen tremolo die als hij dan eindelijk goed staat afgesteld, goed op stemming blijft ook bij heerlijk faute EvH duikvluchten.

    HSH pickups van onbekende makelij. Vreemd, bij cleane sounds klinkt de single coil te zacht, met overdrive trekt ie bij zeg maar. De humbuckers klinken prima, met de neck HB kan je jazz/fusion spelen en met de brug HB lekker loeien. Qua sound is deze Yamaha meer een powerstrat met HB's, Ibanez heeft toch een eigen sound, anders. Je kan er heerlijk faut mee rocken maar een coverband gitarist zou hier best het podium mee op kunnen.



    Halsprofiel zit tussen Fender en Ibanez in, breder dan Fender, dikker dan Ibanez. Speelt prima. Ik had wel wat dikkere frets gewild. Mijn 1990 Ibanez S540 heeft een Wizard neck die zo plat is als een lineaal. Deze is wat steviger wat zeker niet slecht is. Minder kwetsbaar.

    1e indruk. Wat een kwaliteit, niet te vergelijken met de huidige instap Pacifica's. En dit was gewone Taiwan massaproductie in die tijd. Zoals hij ook de tand des tijds heeft doorstaan. Dik in orde.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aanwinst. Zier t er een leuke gitaar is.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ziet er een leuke gitaar uit dus;-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    De fotoos zijn dus zichtbaar?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.318

    Standaard

    Nette review ook.
    Gitaar ziet eruit als een stukje kwaliteit.
    Saai.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mooie catch. Ik heb ooit een Pacifica 311MS gehad. Op de pickups na een uitstekend gitaartje voor het geld.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7

    Standaard

    Hoe het kan dat dat merk onder de radar blijft?
    Misschien heeft Tuup gelijk, te saai?
    Mijn tele van Yamaha, bijgenaamd het kladblok weigert stuk te gaan. Daar hebben al kweet niet hoeveel elementen in gezeten.
    Hum buckets waarvan de niet-schroefjes kant voor 20% meededen, gewone humbuckers, GFS surf dingen, GFS Liverpool dingen, HiLo’s, P90’s uit de creamery, P90’s ceramics. En die laatste zitten er nu nog in.

    Ik wil nog wel eens een lekkere revstar.

    Maar goed, gefeliciteerd natuurlijk met deze. Heel benieuwd naar hoe die klinkt, want deze HSH ken ik niet.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Saai? Dan kan de hele catalogus van fender ook onder dit kopje gearchiveerd worden. Is vindt m niet saai.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.777

    Standaard

    Ziet er strak uit; felicitades en happy playing!!!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hoe het kan dat dat merk onder de radar blijft?
    Misschien heeft Tuup gelijk, te saai?
    Mijn tele van Yamaha, bijgenaamd het kladblok weigert stuk te gaan. Daar hebben al kweet niet hoeveel elementen in gezeten.
    Hum buckets waarvan de niet-schroefjes kant voor 20% meededen, gewone humbuckers, GFS surf dingen, GFS Liverpool dingen, HiLo’s, P90’s uit de creamery, P90’s ceramics. En die laatste zitten er nu nog in.

    Ik wil nog wel eens een lekkere revstar.

    Maar goed, gefeliciteerd natuurlijk met deze. Heel benieuwd naar hoe die klinkt, want deze HSH ken ik niet.
    Vriendelijke groet, Gus
    Niet onder de radar, denk ik. Van de instap-Pacifica's zijn containers vol verkocht. Ik heb voor mijn neefje zo'n 112V gekocht. Voor 250 ballen zit dat ding echt goed in elkaar.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top