Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Eerste opname

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard Eerste opname

    Sinds een van de lockdowns heb ik me een basissetje aangeschaft van Focusrite om wat digitaal te kunnen spelen. Ik kan niet altijd versterkers opendraaien hier thuis. Sinds kort Neural DSP ontdekt - ik weet het, de steen waar ik onder lag, was bijzonder groot.

    In elk geval, ondertussen ben ik met de plugin Abasi aan de slag gegaan en dit nummertje gemaakt. Nu ja, nummer. De drumsample heb ik uit Garageband geëxporteerd, iets beter vond ik niet zo gauw. Het is wel vrij confronterend om jezelf te horen spelen.

    https://soundcloud.com/user-649723345/song-1
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Zo dat klinkt toch aardig, en al helemaal voor een eerste opname. Hoewel er in het begin iets vreemd zwalpt (bij gebrek aan beter woord). Speel je met de panning ofzo (heb geen stereoset momenteel)?
    Over het lied zelf, tja, ik denk dat het wel leuk was om te maken, maar het gaat niet echt ergens heen heb ik het gevoel...

  3. #3

    Standaard

    Ja hoor, lekker effe freaken. Jammer dat de Bas ontbreekt.
    Niks aan de hand. Lopen hebben we ook onder de knie gekregen.
    Op naar song nummer 2.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Klinkt lekker rauw.
    Hou hier wel van.

  5. #5

    Standaard

    Ik vind de sound van met name de akkoorden (slaggitaar, wat klinkt dat ouderwets) heel lekker ruimtelijk. Maar volgens mij zit er ook iets geks in, hij wiebelt een beetje van links naar rechts. Dat kan een bedoeld effect zijn, maar mij leidde het een beetje af. (Leerzaam voor mezelf: spaarzaam zijn met effecten als iets 'gewoon' een fundament moet zijn.)
    En verder gewoon lekker gespeeld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top