Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 66 van 66
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik haal ook nog steeds veel meer genoegdoening aan dat ene pedaaltje met drie knoppen, dat wel ineens een smile op je bek geeft, omdat ie net dat doet met je versterker, die je al tof vond, dan een apparaat of plugin dat datzelfde pedaaltje en versterker moet vervangen (om vervolgens om de zoveel tijd weer zo'n nieuwe uitvinding aan te schaffen, met dezelfde drogreden). Dat heeft heel erg weinig met luiheid te maken. Dat is gewoon een keuze en misschien wel een beetje doodsimpel boerenverstand en voetjes op de vloer. Verder moet iedereen maar lekker zelf weten welke keuze dat ie daarin maakt, het zal mij verder aan m'n reet roesten. Ga me dan alleen niet vertellen dat de monitor gitaristen, waar ik verder niets tegen heb, een stuk minder lui zijn en het allemaal veel beter te begrijpen.
    Klopt, het gaat ook helemaal niet over wel/niet lui en wel/niet begrijpen. Het is uiteindelijk een keuze tussen de zoektocht naar het ultieme geluid en het genoegen nemen met een compromis. Geen kwestie van goed of verkeerd.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Het gaat mij om de gitaar en het geluid (akoestisch is fijn ja ). Wat daar tussen zit moet weinig zijn, makkelijk werken en goed klinken. De setup van alles wat er uiteindelijk uit de speakers komt moet simpel zijn maar wel flexibel. Voorbeeld:
    - PC beneden gaat standaard over de aktieve speakers bij de monitor.
    - Stekkertje erin: PC doorzetten naar de ME-50 die z'n eigen aktieve speakers heeft.
    - PC + ME-50 worden ook doorgezet (via splitter) naar een receiver met de huiskamer-speakers.
    - Op de tape in/out van de receiver zit een Tascam DP-004 recorder, als one-button-memory.
    - Dat alles binnen bereik van een kwartdraai van m'n burostoel.

    En als ik daar allemaal even geen zin in heb staat er uiteraard ook nog een kale buizencombo klaar met slechts een drive en een delay er voor.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 14 april 2021 om 14:15
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht

    En als ik daar allemaal even geen zin in heb staat er uiteraard ook nog een kale buizencombo klaar met slechts een drive en een delay er voor.
    Durf het bijna niet te vragen, maarreh, je reverb dan?
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Durf het bijna niet te vragen, maarreh, je reverb dan?
    Durf het bijna niet te zeggen, maar met een delay heb ik geen reverb nodig.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Geinig, ik heb dat dus andersom.
    Ben nu blij met mijn Surfybear, maar mijn Holy Grail bv. ik merkte dat ik wanneer ik mijn Memoryman gebruikte, ik eigenlijk altijd die instelling zocht die mijn Holy Grail nadoet.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    De Holy Grail is ook best wel een fijn pedaal!!! Heb hem ook, naast een TC Hall of Fame 2, maar ben er nog niet uit of ik de laatste nu beter of slechter vind.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top