Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Gezocht: simpel multi-effect pedaal

    Voor mijn schoonvader zoek ik een simpel multieffectpedaal om effecten een beetje te ontdekken. Hij is beginnend gitarist en niet heel 'digitaal'. Ik zoek dus niet iets met een ingewikkeld display e.d. het liefst een paar grote knoppen (aan/uit, gain, tone etc) zonder al te veel poespas dus. Bestaat zoiets?

    beetje drive/distortion, chorus, ?? is denk ik voldoende

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik zweer er al jaren bij...

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Line6pod of iets eenvoudigs uit de ME serie Boss?
    Op een actieve speaker of desnoods koptelefoon kan het een gouden combi zijn. Vooral met een goedkope gitaar.
    Ook nog eens op vrijwel elke stereo aan te sluiten overigens en te combineren met een smartphone/mp3/4 speler en youtube/backingtracks/spotify/geen limitatieve lijst...

    Bux
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  4. #4

    Standaard

    Thanks voor de reacties. Die Boss me50 had onze gitarist (ik ben/was bassist) 'vroeger' al toen we een bandje hadden. klonk prima volgens mij. lijkt mij op het eerste oog nog wel wat ingewikkeld, maar wie weet. Ik zie ze niet veel 2e hands, maar misschien wil die oude gitarist m nog wel weg doen :-).

    Zelf even rondgeneusd op de sites van Thomann en baxx, maar wat ik voor ogen heb lijkt toch vrij ingewikkeld. het enige wat een beetje in de buurtkomt van hoe ik het eigenlijk voor ogen heb, is de berhinger multi fx. Die mist helaas een od/ds functie en laat dat nu net het belangrijkste zijn. Een los drive pedaal erbij en het is ook opgelost, maar alles in 1 was leuker :-).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    De ME-50 is juist supersimpel omdat alles met gewone draaiknoppen gaat. Er zit wel heel veel op maar je begint gewoon met de drive en dan ga je rustig verder kijken. Heb je de komende jaren genoeg effecten in huis om uit te proberen... en ze kosten je de kop niet he.
    Plus: 22 smaken overdrive/distortion/fuzz!
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 8 april 2021 om 12:49
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Als je toch bij Thomann kijkt: de Valeton Dapper Mini 4, die doet ook alles met draaiknoppen (waar ook de LEDjes in zitten). Mooi prijsje, inclusief adapter, koptelefoon mogelijk, lekker compact.

    https://www.thomann.de/nl/valeton_da...fect_strip.htm

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ik zweer er al jaren bij...

    Lijkt mij ook het beste advies.

  8. #8

    Standaard

    je hebt ook iets als een tech 21 fly rig, en tc electronic heeft vorig jaar ook zo'n multi pedaal uitgebracht.
    Helemaal de TC Electronic is als je later veel opties wilt een ding, want die kan je via usb meen ik inregelen met elk compatibel effect van dat merk.

    Edit: Ik wist niet dat de opties die ik suggereerde zo duur waren.

    Dit zijn wat schappelijker geprijsde opties. Zowel de Mooer truck als boss opties zou ik overwegen, maar neem hem gewoon eens mee naar een winkel waar deze producten voorradig zijn, laat ze demonstreren én laat hem zeker ook zelf er mee spelen om te kijken wat voor hem beter werkt en beter klinkt.

    https://www.bax-shop.nl/multi-effect...p%5Bmax%5D=250

    Wat ik ook weet is dat line 6 de laatste jaren samen is gaan werken met Revv amplification, als dit een recent line 6 product is zitten er dus mogelijk officiële revv kanalen(geluiden) in.
    Laatst gewijzigd door R.J; 8 april 2021 om 16:02

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Is het niet eenvoudiger en misschien goedkoper om met 2e hands Mooers en Valetons e.d. te experimenteren?
    Driveje, distortion, chorus, delay. Niet goed? Terug op MP.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Is het niet eenvoudiger en misschien goedkoper om met 2e hands Mooers en Valetons e.d. te experimenteren?
    Driveje, distortion, chorus, delay. Niet goed? Terug op MP.
    Voor een Boss ME-50 zal dat wel moeten, die wordt al zeker tien jaar niet meer nieuw verkocht.
    Een Valeton Dapper Mini 4 is nieuw goedkoper dan een gebruikte ME-50.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 8 april 2021 om 17:30
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top