Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Fuzzy boost

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    En (ik gebruik 'm ook nooit) de volumeknop op je gitaar, al dan niet met een treble bleed modje. De fuzz pedalen heb je al.
    Dat gebruik ik heel veel. Telecasters met treblebleed, strat niet. Klinkt niet natuurlijk ofzo.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    prut...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Bij een low gain fuzz/boost moet ik meteen aan een Way Huge Red Llama denken. Ik gebruik hem voor mijn drives als het net allemaal wat viezer mag. Heerlijk pedaal, zal de mijne niet snel weg doen.


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.912

    Standaard

    Even een curveball misschien; wel eens aan een DOD 250 gedacht? Overdrive/preamp, maar de overdrive ervan is een behoorlijk fuzzy drive, gruizig enzo, en je kan er voldoende volume uit krijgen. Meer dan uit een MXR Distortion+ bijv.

    Anders een vintage Boss FZ-2 HyperFuzz, maar erg zeldzaam en prijzig ondertussen.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Colorsound Overdriver is wat je zoekt (denk ik), als het daar niet mee lukt weet ik niet waar mee wel

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Misschien een Crowther Hot Cake
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #16

    Standaard

    Mad Professor Loud N Proud, is zowat mijn favoriete pedaal op mijn bord. Is een Marshall Plexi (met ongelooflijk veel headroom en ballen) en een boost/FUZZ erbij.

    - Het Plexi stuk klinkt beter dan de 50 watt Plexi die ik heb gehad. Deze pedaal geeft mijn amp meer ballen dan ik met die amp had. Echt ongelooflijk!
    - Boost/Fuzz: Ik gebruik de boost niet omdat ik nog een Nobels ODR-1 en King Of Tone heb. De Fuzz kun je instellen hoe hard hij gaat qua volume en gain. Hij kan zogoed als dicht redelijk rustig gaan maar het gaat al snel heel hard richting de beetronics octa hive of welke was het ook weer? Ik kick mijn Earthquaker Tentacle bij aan en dan heb je gelijk dezelfde. De fuzz is echt een bijenzwerm.
    De Loud N Proud is echt een ondergewaardeerde pedaal die vergeten wordt. Zeker voor een marshall in a box. EN de fuzz die erin zit is echt goed!

    Ik heb ook een Rat en dat is een heel ander karakter (heb hem wel gemod).
    Een rat is droger, niet zo scherp en klinkt niet als een zwerm bijen die op je afkomt. De Rat werkt ongelooflijk goed met de Tentacle.
    De LnP hoor je het wel maar niet zo goed. Het lijkt net of er uit nature al een octaver aanstaat.

    Je kunt youtube filmpjes kijken maar die lijken nog niet op hoe hij in het echt is zoals gewoonlijk met youtube...
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  7. #17

    Standaard

    Heb gisteren Marshall knoppen erop gezet zodat het Plexi gehalte er nog meer uitkomt.
    De 2 witte knoppen zijn voor de boost/fuzz

    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    misschien deze, is er ook in zelfbouw
    https://youtu.be/5PdHh6V9PpY

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top