Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Fuzzy boost

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard Fuzzy boost

    Hoi

    Ben benieuwd of jullie goeie tips hebben.

    Ik gebruik drie fuzzen:
    - Fuzzface voor fuzzface dingen
    - Octafuzz met een MK1,5 tonebender en green ringer voor echt gore dingen.
    - En, en hier gaat het om, een Zvex Mastotron die ik eigenlijk gebruik als boost met een randje rans. Soms werkt dat goed maar overall ben ik er niet helemaal happy mee. Eigenlijk vind ik het een lastig pedaal.

    Ik zoek dus een pedaal dat als een soort half boost, half fuzz fungeert. Of eigenlijk, een hele low gain fuzz met genoeg volume. Of misschien wel, een boost met een heel goor randje.
    Ik gebruik hem nu nooit stand-alone maar altijd icm een drive. (Tubescreamer, Weehbo Dumbledore, JHS Morning Glory, Lovepedal Eternity.)

    Ik kom wel eea aan germanium boosts/ rangemaster dingen, etc tegen. Of misschien moet ik wel meer richting Pedal Pawn Texas Twaing oid.

    Nou goed, hebben jullie ideeen wat zou werken of welke richting op te zoeken?
    Elk idee wordt zeer op prijs gesteld.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Nellyrocks; 4 april 2021 om 18:41
    prut...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Wel eens een RAT geprobeerd?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    478

    Standaard

    Een colorsound overdriver, check tru-fi effects eens. Die hebben er 1 met een master volume. Flinke boost, met gritty fuzz op het einde. Monsterlijke pedalen, denk Ruben Block. Achterlijk veel decibels boost maar met een master vol erg bruikbaar!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Texan Twang komt denk ik in de buurt van wat je zoekt, al is die wel het beste met een licht oversturende versterker.
    Als je veel extra volume zoekt is de Flynn Hawk booster erg gaaf.

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat je op zoek bent naar een heel obscuur pedaal van een totaal onbekende Amerikaan die in z'n schuurtje het ultieme summum van toan blijkt te maken als gevolg van jarenlange (3 wkn) research (gevonden op het internet) naar de beste combinatie van minitieus geselecteerde kwaleitscomponenten (Tayda), PCB's (jlcpcb) en behuizingen (Hammond 1590b), switches (ebay) waarmee hij is gekomen tot een onvergelijkbaar origineel ontwerp (tubescreamer). Dit pedaal gaat precies zijn wat jij wil. Tot ongeveer volgende week disndag, want dan blijkt de het tweakotine level in je lijf toch weer iets anders te willen.

    of,
    probeer het nog eens met wat je al hebt maar doe iets anders. Begin bijvoorbeeld met een nieuw pakje snaren oid.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik denk dat je op zoek bent naar een heel obscuur pedaal van een totaal onbekende Amerikaan die in z'n schuurtje het ultieme summum van toan blijkt te maken als gevolg van jarenlange (3 wkn) research (gevonden op het internet) naar de beste combinatie van minitieus geselecteerde kwaleitscomponenten (Tayda), PCB's (jlcpcb) en behuizingen (Hammond 1590b), switches (ebay) waarmee hij is gekomen tot een onvergelijkbaar origineel ontwerp (tubescreamer). Dit pedaal gaat precies zijn wat jij wil. Tot ongeveer volgende week disndag, want dan blijkt de het tweakotine level in je lijf toch weer iets anders.
    Die wil ik inderdaad.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    prut...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik denk dat je op zoek bent naar een heel obscuur pedaal van een totaal onbekende Amerikaan die in z'n schuurtje het ultieme summum van toan blijkt te maken als gevolg van jarenlange (3 wkn) research (gevonden op het internet) naar de beste combinatie van minitieus geselecteerde kwaleitscomponenten (Tayda), PCB's (jlcpcb) en behuizingen (Hammond 1590b), switches (ebay) waarmee hij is gekomen tot een onvergelijkbaar origineel ontwerp (tubescreamer). Dit pedaal gaat precies zijn wat jij wil. Tot ongeveer volgende week disndag, want dan blijkt de het tweakotine level in je lijf toch weer iets anders te willen.

    of,
    probeer het nog eens met wat je al hebt maar doe iets anders. Begin bijvoorbeeld met een nieuw pakje snaren oid.
    Ik vinnem wel leuk!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Ik ook.
    Ik zeg ook niet dat ik niet een enorm oppervlakkige, de laatste pedalen trend volgende, alles wat ze bij TPS gebruiken goed vindende, zeer matig spelende en dat met dure doosjes compenserende snob ben.

    Ben ik.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    prut...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Broadcast of een van die Kingtone dingen?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    In eerste instantie dacht ik meteen aan een Fuzzface, maar die heb je al. De Rat is ook helemaal niet zo'n rare optie, die kan prima semi-clean boosten met een viezig, haast fuzzy randje. En verder buiten fuzz land, een germanium treble booster, waar je zelf ook al gedacht hebt.

    En (ik gebruik 'm ook nooit) de volumeknop op je gitaar, al dan niet met een treble bleed modje. De fuzz pedalen heb je al.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top