Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Koch Twintone 1 - tweak?

    Ik heb een twintone 1 (50 watt Buizen, 2 kanaals) kunnen kopen voor een schappelijk prijsje. De cleane sound is echt fenomenaal, maar ik ben niet super tevreden over de overdrive kant. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar hij is nogal 'opgeblazen', nogal snel schelling en direct erg veel gain. Is dit te tweaken? Ik heb een schema gevonden bij TT https://www.scribd.com/doc/94570958/TT-Schematics-Snrs-0126-0300

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.184

    Standaard

    Dolf Koch lijkt haast wel "duitse" oren/smaak te hebben, zowel in zijn luidsprekerkeuze als in zijn high gain voicing. Dus er zijn vast diverse lui die mildere voicings hebben bedacht voor de verder wel goede versterkers.
    Truukje dat wel kan werken is de master helemaal open te zetten en daarna de gain op te draaien tot een geschikte stand.
    Ik heb overigens zelf geen ervaring met de Twintone, heb wel 2 andere Kochs, waarop bovenstaand truukje goed werkt.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  3. #3

    Standaard

    Ga ik dat eens proberen!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Is er een mogelijkheid die schema's op een plek te krijgen waar geen login of andere activiteit van je medeforumleden voor nodig is om ze zichtbaar te krijgen?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Is er een mogelijkheid die schema's op een plek te krijgen waar geen login of andere activiteit van je medeforumleden voor nodig is om ze zichtbaar te krijgen?
    Welkom in de wereld van de screendump...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Vaak is er al qua sound al veel te veranderen door met speakers te experimenteren.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Heb je al overwogen om een andere buis in de pre amp sectie van het tweede kanaal te testen? Ik ben geen versterker expert, maar ik vermoed dat er nu een 12ax7 buisje in zit, die je straffeloos zou moeten kunnen omwisselen met een 5751 type. Die is nagenoeg gelijk aan die 12ax7, echter heeft een lagere versterkingsfactor. Een laagdrempelig experiment waarmee je snel weet of het resultaat wat is voor je.

  8. #8

    Standaard

    Dank, dat met die buis ga ik eens proberen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top