Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: 4de solo track

  1. #1

    Standaard 4de solo track

    Hey,

    Vandaag is mn 4de nummer uitgekomen. Voor de gitaar en bas heb ik de Friedman Runt 20 direct out gebruikt (ipv de Cabzeus als speaker sim). De solo is gespeeld met mn PRS CE24 en de slag met mn Haar Cabronita.

    https://open.spotify.com/track/7u5P5...RwuNs7SUSyaiVQ

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ook hier - net als bij zowel het tweede als het derde nummer - absoluut geen klagen over je gitaarspel, dat is gewoon prima, maar ik ben wederom niet kapot van de compositie.
    Eenzelfde soort ’trucje’ komt mij wat (te) veel terug, daarnaast mis ik wat flair, je gaat niet echt loos. Nou hoeft dat laatste ook niet persé, maar het nummer zou wat meer reuring mogen hebben. Maarja, dat vind ík. Smaakkwestie dus....
    Misschien daar wat meer op inzoomen bij nummer vijf?
    Laatst gewijzigd door Fobo; 2 april 2021 om 18:31
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wederom genoten van deze compositie.
    Je invloeden zijn duidelijk: Gary Moore en dat is absoluut geen schande !
    Dat het meer van hetzelfde is, boeiend. Dit is je stijl en dat doe je erg goed👍
    Ik hoor van anderen ook dingen voorbij komen hier die meer van hetzelfde zijn. Dat is je stijl en daar verander je niks aan. Gewoon trouw aan jezelf en je eigen mogelijkheden zijn en je mag zeker meer van dit alles posten 👍
    Goed gedaan, maat 👌!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Lekker Wood! De sound van de solo klinkt een beetje als het geluid van The Loner. Van mij mag er best een beetje delay of reverb op de solotrack. Vooral bij de stukken waar nog weinig begeleiding is. Tegelijkertijd moet ik zeggen dat ikzelf een beetje een sucker voor delay en reverb ben dus......
    Trouwens, die PRS heeft een hoog Les Paul gehalte qua sound.
    Anyway...mooi nummer!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ook hier - net als bij zowel het tweede als het derde nummer - absoluut geen klagen over je gitaarspel, dat is gewoon prima, maar ik ben wederom niet kapot van de compositie.
    Eenzelfde soort ’trucje’ komt mij wat (te) veel terug, daarnaast mis ik wat flair, je gaat niet echt loos. Nou hoeft dat laatste ook niet persé, maar het nummer zou wat meer reuring mogen hebben. Maarja, dat vind ík. Smaakkwestie dus....
    Misschien daar wat meer op inzoomen bij nummer vijf?
    Ik denk persoonlijk niet zo in trucjes maar meer in melodielijnen en opbouw. Ik heb ook totaal niet de ambitie om vernieuwend of een technische gitarist te zijn dus ik kan me voorstellen dat voor mensen die echt van gitaar muziek houden dit niet echt boeiend is. Ik luister zelf hoofdzakelijk naar popmuziek (wat ik zelf ook maak). Daarnaast luister ik ook geregeld naar Henrik Freischlader, Matt Schofield, Philip Sayce en Michael Landau maar meer ook niet.

  6. #6

    Standaard

    Thanks voor het compliment en het luisteren!!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ook hier - net als bij zowel het tweede als het derde nummer - absoluut geen klagen over je gitaarspel, dat is gewoon prima, maar ik ben wederom niet kapot van de compositie.
    Eenzelfde soort ’trucje’ komt mij wat (te) veel terug, daarnaast mis ik wat flair, je gaat niet echt loos. Nou hoeft dat laatste ook niet persé, maar het nummer zou wat meer reuring mogen hebben. Maarja, dat vind ík. Smaakkwestie dus....
    Misschien daar wat meer op inzoomen bij nummer vijf?
    Check eens (als je zin en tijd hebt) deze video, de solo begint rond 6.14



    En dit intro van Leendert Haaksma is ook echt de moeit waard om te zien (helaas is de audio wat zacht). Als je hem live ziet kan je niet om zijn sound heen zo goed

    Laatst gewijzigd door wood; 5 april 2021 om 16:11

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht
    Ik denk persoonlijk niet zo in trucjes maar meer in melodielijnen en opbouw. Ik heb ook totaal niet de ambitie om vernieuwend of een technische gitarist te zijn dus ik kan me voorstellen dat voor mensen die echt van gitaar muziek houden dit niet echt boeiend is. Ik luister zelf hoofdzakelijk naar popmuziek (wat ik zelf ook maak). Daarnaast luister ik ook geregeld naar Henrik Freischlader, Matt Schofield, Philip Sayce en Michael Landau maar meer ook niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht
    Check eens (als je zin en tijd hebt) deze video, de solo begint rond 6.14



    En dit intro van Leendert Haaksma is ook echt de moeit waard om te zien (helaas is de audio wat zacht). Als je hem live ziet kan je niet om zijn sound heen zo goed
    Heb ik gedaan; fijne stukjes muziek!
    Het woord ‘trucje’ had ik beter niet kunnen gebruiken; dat is kennelijk anders overgekomen dan bedoeld. Daarnaast deel ik je opvatting over échte gitaarliefhebbers niet: het een heeft niets met het andere te maken, en daarmee haal je jezelf naar beneden, i.m.h.o. volstrekt onnodig.
    Bottom line is dat het allemaal een kwestie van smaak - en daarmee arbitrair - is.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.648

    Standaard

    Dat het wat aanvoelt als een ‘trucje’ snap ik wel een beetje. Komt in mijn ogen doordat de feel steeds hetzelfde is en door de platte mix, daardoor mis je wat ‘verhaal’ in het intro.

    Ik vind het echt een nummer waar veel in zit, maar voor mij nog niet af. Het heeft alles in zich om echt een dikke blues track te zijn, maar op dit moment vind ik het een boven gemiddeld goede demo. Vooral door het gemis van een goede productie op alles.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Vind het echt prachtig.
    Klinkt heel authentiek ook.
    En bovendien erg uitgebalanceerd.
    Mijn complimenten!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top