Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: uncomfortably numb

  1. #1

    Standaard uncomfortably numb

    Wat gebeurt er als je een nummer dat in Bm staat, speelt in B-locrisch?

    Ik vind het een interessant experiment.

    En ik weet heus wel dat dit qua spel en recording niet het niveau haalt dat hier gebruikelijk is. Het zij zo.
    Door corona ben ik weer meer aan het opnemen. Basgitaar van HB laten komen, toetsen had ik al. Gewoon leuk.

    https://www.youtube.com/watch?v=tQhp8SFWtdQ

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Zo.....is dat effetjes a different piece of cookie
    Lijkt me nog moeilijk zat om zo te maken omdat dit een nummer is dat zo vastgeroest zit in je brein.
    Ondanks dat het natuurlijk vreemd aandoet heb je het voor elkaar gekregen om toch in de sfeer van PF te blijven.
    Best goed

  3. #3

    Standaard

    Apart inderdaad... Geinige benadering, maar ik merk dat ik blijf zoeken naar de houvast van het nummer zoals dat ken. Beetje oncomfortabel daardoor?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FransT Bekijk bericht
    Apart inderdaad... Geinige benadering, maar ik merk dat ik blijf zoeken naar de houvast van het nummer zoals dat ken. Beetje oncomfortabel daardoor?
    Ja, dat dus.
    Het lijkt er nog genoeg op om die houvast te blijven zoeken, maar houvast in een dim-akkoord als tonic? Heel oncomfortabel.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Zo.....is dat effetjes a different piece of cookie
    Lijkt me nog moeilijk zat om zo te maken omdat dit een nummer is dat zo vastgeroest zit in je brein.
    Ondanks dat het natuurlijk vreemd aandoet heb je het voor elkaar gekregen om toch in de sfeer van PF te blijven.
    Best goed
    Dank je. Het zat wel in mijn comfortzone.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.791

    Standaard

    Tja, knap gedaan, zonder meer....
    Maar ik moet moeite doen om het origineel niet te horen. Waarom zou ik dat doen, wat dat is toch echt beter i.m.h.o.
    Neemt niet weg dat ik je poging oprecht waardeer,
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Tja, knap gedaan, zonder meer....
    Maar ik moet moeite doen om het origineel niet te horen. Waarom zou ik dat doen, wat dat is toch echt beter i.m.h.o.
    Neemt niet weg dat ik je poging oprecht waardeer,
    Haha, tuurlijk is het origineel beter. Het was nooit mijn bedoeling iets te maken dat dat zou overtreffen. Hallo zeg, we praten hier over een van de allerbeste nummers ooit.
    Ik hoorde een van de bekende youtube-muziekanalisten vertellen dat het vrijwel onmogelijk is om in locrisch een goed nummer te schrijven. Dat bracht me ertoe om zelf een nummer in locrisch te maken. Ga ik ook nog wel eens publiceren, moet alleen nog een tekst hebben en dan inzingen.
    Mijn andere poging om te laten zien dat je met locrisch wel degelijk iets kunt maken, is dit experiment. En het blijkt dat ik er echt naar kan luisteren en de duistere kant ervan kan waarderen.

    En ook ... bedankt voor de complimenten.

  8. #8

    Standaard

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje allergies ben geworden voor alle pogingen de iconische solo zo exact mogelijk na te spelen.
    Alleen daarom al vind ik dit prettig, relativerend en iets toevoegen dat in het obligate patroon ontbreekt.
    Je helden zo goed mogelijk naspelen? Ga dan in een symfonieorkest zitten. Grotere coverbands kun je je nauwelijks voorstellen.
    Niveau? Wordt vaak genoemd door mensen die er zelf niet helemaal aan toekomen.

    Zo ga je met je helden om. Niet klakkeloos een mindere vertolking maar een eigen draai er aan geven. Heel leuk!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje allergies ben geworden voor alle pogingen de iconische solo zo exact mogelijk na te spelen.
    Alleen daarom al vind ik dit prettig, relativerend en iets toevoegen dat in het obligate patroon ontbreekt.
    Je helden zo goed mogelijk naspelen? Ga dan in een symfonieorkest zitten. Grotere coverbands kun je je nauwelijks voorstellen.
    Niveau? Wordt vaak genoemd door mensen die er zelf niet helemaal aan toekomen.

    Zo ga je met je helden om. Niet klakkeloos een mindere vertolking maar een eigen draai er aan geven. Heel leuk!
    Vriendelijke groet, Gus
    Dank je.
    Ik ben ook vooral een beetje moedeloos van de perfectie van sommige vertolkingen. Van deze solo's zijn honderden uitvoeringen te vinden die allemaal ver uitgaan boven wat ik kan. En dan is er nog de overtreffende trap van muzikanten die alle instrumenten zelf spelen (bv nummrs van Genesis en Rush) en dan ook nog een mooie productie weten te maken. bv Antoine Baril https://www.youtube.com/user/AntoineBaril

    En dan probeer ik maar tevreden te zijn met mijn mogelijkheden en er ook het beste uit te halen. En daar heb ik dan wel weer plezier in.

  10. #10

    Standaard

    Leuk om eens een bekend nummer "om te bouwen".
    En nog op een goede manier.
    En heel knap gedaan allemaal. Goede 'montage'.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top