Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dan krijg je weer zoiets dat een high-tech land als China een low tech product als een speaker niet zou kunnen maken.

    Overigens heb ik (inmiddels geteld) best wel een hoop V30's; Fender SuperSonic 1x12, Bogner 2x12, Steelphon Polaris 1x12..... valt ook wel weer mee eigenlijk.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik vind dit soort commentaren altijd interessant. Het uitgangspunt is, en dat gebeurt wereldwijd en overkomt mezelf ook, dat de "oude" altijd beter is en, in het geval van Celestion dus, dat de Britse per definitie beter zijn. Je zou jezelf af kunnen vragen of dat écht zo is en zo ja waarom? Als er van de ene produktielocatie een hele consistente en van de andere een heel wisselende kwaliteit zou komen zou je zoiets kunnen stellen maar als beide locaties dezelfde continue kwaliteit hebben wordt de vraag meer waarom er zo'n verschil zit tussen produktie van hetzelfde ontwerp. En daarna wordt het een smaak-ding zoals met elk type speaker. De één past nou eenmaal beter bij een versterker/cab/speler combi dan een andere.

    In die strekking vond ik deze youtube wel interessant en dan vnl om de commentaren (zit achter een laptop; wat ik daar uit hoor is per definitie irrelevant) er onder. Daar is het nog helemaal geen uitgemaakte zaak.
    https://www.youtube.com/watch?v=tZ5f7rpoP20


    Ik kwm het soortgelijk tegen in een duscussie over een alnico Jense n speaker waar een oude werd vergeleken met nieuwe welke een remake moest zijn van de oude. Je, aangepraatte, gutfeeling vertelt dat die oude natuurlijk beter gaat zijn. In het vergelijk bleek dat dus nogal tegen te vallen.
    Ik wilde er nog bijzetten dat de kenners weten waar ik het over heb 😅

    Ik geloof dit soort internet wijsheden over het algemeen ook niet maar in dit geval was het verschil wel erg duidelijk. Al zou dat natuurlijk ook aan de bouwkwaliteit van de kast kunnen liggen.

    Het zijn mijn favoriete speakers in ieder geval niet (meer) maar dat is ook een kwestie van smaak, speelstijl, etc.



    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Leuk onderwerp om een nieuw onderwerp te maken.

  4. #24

    Standaard

    Prima plan! Dank!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top