Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11

    Standaard

    Bump.
    En, na een tussendoortje met een setje G12T75's is deze cab nu, een klein jaar later, eindelijk voorzien van V30's. Had ik veel eerder moeten doen. Hoe hij klinkt met de Rivera Rake head? Geen idee. Ik zit al een paar maandjes met een Soldano SLO50 clone die al m'n aandacht opeist. In heel positieve zin dus.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Toch zijn de meest verguisde 12" gitaar speakers (G12T75) aan een comeback bezig.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Toch zijn de meest verguisde 12" gitaar speakers (G12T75) aan een comeback bezig.
    Die impressie heb ik ook. De meningen zijn ook nogal verschillend. Heel vreemd.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Toch zijn de meest verguisde 12" gitaar speakers (G12T75) aan een comeback bezig.
    O mooi, er ligt er nog eentje in de kast, die kan dan ook op MP.
    Een "de kenner weet genoeg" erbij en cashen maar.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #15

    Standaard

    Ik ben wel eens begonnen met een inventariatie maar wass het na een paar minuten al zat... uit het archief met echte zooi;

    “Voor de kenner”
    “De kenner weet wat hij moet bieden”
    “de kenner weet wat dit is”
    “Een kenner weet wat de waarde hiervan is”
    “Voor de kenner, dus geen hebbedingetje”
    “Wel bekend bij de kenner”
    “De kenner zal het er mee eens zijn”
    De kenner weet wt hij koopt
    De kenner weet genoeg
    De echte kenner weet hoe dit klinkt
    De kenner weet wat je er mee doet
    De kenner weet welke versie het is
    Voor de kenner en liefhebber
    De kenner heeft geen uitleg nodig
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik ben in ieder geval blij dat ik van mijn G12T75's af ben. En dat waren dan nog oude Engelse, heb tien jaar terug een poos over een nieuwere 1960 met nieuwere versie G12T75's gespeeld, dat was pas echt kut.

    Ik vind ze sowieso te boomy, mid knalt niet lekker door de bandmix, eigenlijk zitten de mid - en hoog - pieken net op de verkeerde frequenties of zo. Kan ook zijn dat ik door langdurig gebruik van mijn jcm 800 in de jagen tachtig en negentig het gewoon niet meer hoor 😅

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    En dat waren dan nog oude Engelse, heb tien jaar terug een poos over een nieuwere 1960 met nieuwere versie G12T75's gespeeld, dat was pas echt kut.
    Met de G12T75's weet ik het niet, maar in mijn Bogner zitten Chinese V30's (dacht ik), en ik heb nog een engl cab met Britse V30's. Scheelt niks.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Met de G12T75's weet ik het niet, maar in mijn Bogner zitten Chinese V30's (dacht ik), en ik heb nog een engl cab met Britse V30's. Scheelt niks.
    Ik vind v30's sowieso kut 😇 Tja, die G12T75's.. Vroeger had ik een jcm 800 cab met die dingen, klonk prima. Later dus een poos over een 900 cab gespeeld met nieuwere speakers en dat was echt heel vies en schel.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    En dat waren dan nog oude Engelse,
    Ik vind dit soort commentaren altijd interessant. Het uitgangspunt is, en dat gebeurt wereldwijd en overkomt mezelf ook, dat de "oude" altijd beter is en, in het geval van Celestion dus, dat de Britse per definitie beter zijn. Je zou jezelf af kunnen vragen of dat écht zo is en zo ja waarom? Als er van de ene produktielocatie een hele consistente en van de andere een heel wisselende kwaliteit zou komen zou je zoiets kunnen stellen maar als beide locaties dezelfde continue kwaliteit hebben wordt de vraag meer waarom er zo'n verschil zit tussen produktie van hetzelfde ontwerp. En daarna wordt het een smaak-ding zoals met elk type speaker. De één past nou eenmaal beter bij een versterker/cab/speler combi dan een andere.

    In die strekking vond ik deze youtube wel interessant en dan vnl om de commentaren (zit achter een laptop; wat ik daar uit hoor is per definitie irrelevant) er onder. Daar is het nog helemaal geen uitgemaakte zaak.
    https://www.youtube.com/watch?v=tZ5f7rpoP20


    Ik kwm het soortgelijk tegen in een duscussie over een alnico Jense n speaker waar een oude werd vergeleken met nieuwe welke een remake moest zijn van de oude. Je, aangepraatte, gutfeeling vertelt dat die oude natuurlijk beter gaat zijn. In het vergelijk bleek dat dus nogal tegen te vallen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Ik vind speakers altijd een erg lastig iets. Alle speakers hebben wel iets waar ze gaaf voor toe te passen zijn. Zo met amps ook, er zijn maar weinig amps waar je niks mee kan. Het is gewoon iedere amp is op zijn eigen manier gaaf, en op zijn eigen manier toepasbaar en het is dus maar net waar je op dat moment naar op zoek bent.

    Daarnaast kun je speakers ook nog eens niet los zien van de kast waar ze in zitten. Ik heb zelf greenbacks in mijn marshall 1960AX, dit zijn de chinese reissue (welke ik overigens beter vind klinken dan de oude greenbacks, maar dat is ook weer smaak). Dezelfde speakers ooit gehoord in een front loaded ENGL kast, en dat was een schelle bak. Zelfde speakers, andere kast en ze veranderen van fijne sound naar schel.

    Dus iedere speaker zijn combinatie en zijn toepassing. Het is een gevalletje van de gehele keten die bijdraagt aan de sound die je zoekt.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top