Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40

Discussie: Het EQ pedaal topic

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik gebruik helemaal geen eq.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Maar gebruik je die dan niet tussen gitaar en voorversterker, of tussen voorversterker en eindversterker?

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Gebruiken jullie EQ tussen gitaar en voorversterker, of tussen voor- en eindversterker?
    Het leuke van die Boss EQ-200 is dat een duale EQ is. Die kun je gebruiken voor stereo of 2 keer mono. In het laatste geval kun je ook 1 EQ voor de overdrives zetten (om bepaalde frequenties extra te laten distorten) en 1 EQ in de FX loop (om de overall sound te shapen).
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard


    Deze heeft jarenlang op mijn board gestaan. Ik gebruikte het als "always on" pedaal om idd mijn sound wat te shapen. Ik heb nu een amp met een goede interactieve EQ dus het pedaal is niet meer nodig.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik ben er nog steeds erg blij, met die EQ-200.

    Een van de voordelen is dat nu 1 centrale plaats heb om het geluid af te regelen.
    Er zijn zoveel pedaaltje, overdrives, boosters, compressors en amp modellers die allemaal een eigen EQ hebben die, als je niet een beetje uitkijkt, allemaal tegen elkaar in aan het afregelen bent.
    Ik zet nu de EQ van alle pedaaltje in het midden en regel het verder af met de Boss.

    Happy days!

    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb jarenlang met een paar 19" multieffects gespeeld; eerst een Alesis Quadra GT en later een Boss GX-700. In beide had ik een buizen preamp in de effectloop gelust en met de EQ kon ik echt heel veel aan karakter en sound veranderen, veel meer dan wanneer je simpelweg aan de knoppen draaide. Een soort finetuning was het.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Weet niet of ik hier al op gereaguurd had... reeds....

    Maar ik heb dus 2 van die GE-7's. Prima pedaaltjes. Die gebruik ik (regelmatig) om de sound van mijn strat(s) wat op te peppen (dus als booster ofwel allways on zoals ze dat dan noemen, dus als boost en ook als eq om de mid wat meer erin te draaien en die strat wat meer te laten bijten). Dat werkt dan vooral goed in combinatie met mijn AC30 die nogal clean is, zelfs als je m helemaal opendraait, wat trouwens wel gaaf klinkt. Ik heb er twee voor als ik er eentje sloop of in de oefenruimte laat liggen of hier thuis zodat ik ... enfin.

    Ik speel eigenlijk altijd zonder overdrive pedaal (heb ik geen) of booster, en als ik tekort kom zet ik de amp harder, of als ik er dan nog niet uitkom dan lus ik de kanalen door. Pedaal is laatste optie. Het enige probleem wat ik dus wel eens heb is dat mijn strat in sommige gevallen (bijvoorbeeld met de AC30) het dan (net) niet haalt so to speak, want te weinig output, en dan is die EQ een prima oplossing.

    Heel soms sluit ik wel eens de EQ7 aan in combinatie met een Kool & Elfring Ace Boost, zo'n ding heb ik hier ook nog liggen namelijk. In principe heb je dan een tweetraps raket, krijg je een soort channel switch systeem. Werkt op zich perfect. EQ als eq en boost, de Ace Boost als extra buis in het systeem die dus zoveel db toevoegt. Leuk voor feedback dingetjes enzo, en je kunt dan een strat met single coils icm AC30 laten klinken als DiMarzio SD pickups met JCM800, gewoon doordat je zoveel extra signaal in je amp jaagt. Werkt dan als een voorversterker (als extra gain stage dus). Maar in principe prik ik gewoon direct in en zet ik de amp hard, is het simpelst en heeft meeste karakter.

    Die nieuwe Boss lijkt mij wat hifi-hitech-overdone maar voor ieder is er wat wils. Toch?

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Die nieuwe Boss lijkt mij wat hifi-hitech-overdone maar voor ieder is er wat wils. Toch?
    Vraag me idd af hoeveel EQ presets iemand nodig heeft... qua verschil in gitaren.. SC vs HB soit, maar de rest van de keten?

  9. #39

    Standaard

    Ik heb een tijdje terug geleerd hoe een EQ pedaal juist werkt en hoe je hem gebruikt en mijn Boss GE-7 is gelijk mijn favoriete pedaal op mijn bord geworden! (en ik heb een king of tone dus dat wil al wat zeggen)...
    Ik gebruikte hem jaren in mijn fx-loop (alles neutraal en de level naar beneden om mijn amp luider te kunnen zetten) maar nu ervoor als boost en god wat is het jammer dat ik dit niet eerder wist!

    800hz beetje boosten en je hebt de beste booster die er is (quote Tom Bukovac) en gelijk heeft hij.
    Je kunt elke boost pedaal op je bord NOG beter laten klinken en je prikt gelijk door de mix voor een solo.
    Je kunt met een EQ-pedaal je singlecoils naar een humbucker laten klinken en visa versa.

    Als je de 800hz alleen boost heb je ook totaal geen last van noise problemen.
    Ik boost de 200hz 1 klein tikje, 800hz 2 tikjes, 1.6k en 3.2k ook 1 tikje
    Alle rest en de level neutraal in het midden.
    Echt WAT een beest van een pedaal
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Als we het toch over equalizers hebben..
    Ik zoek een MXR M109.
    Iemand die er een heeft en er misschien van af wil?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top