Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard HNGD: PRS SE Santana II

    Ben de laatste tijd weer iets actiever op het forum dus waarom niet een draadje maken over de gitaar die ik gisteren tweedehands heb opgepikt.



    Ik was al langer aan het zoeken naar iets wat meer richting Les Paul klinkt, zonder er een te zijn. Ik kan het namelijk met dat model totaal niet eens worden: de mensuur is te kort, ze zijn te zwaar, de hals is meestal te dun en/of te smal, de pickup switch zit niet op de goeie plek etc etc. Gewoon niet mijn ding. Wat dat betreft zit deze een stuk meer in mijn straatje, ben er blij mee!

    Hals zou het wide fat profiel moeten hebben en dat ligt me wel. Helemaal ultiem zou een V zijn, maar deze ligt ook lekker vol in de hand en krijg na een paar uur spelen geen krampende duim. Verder is het qua comfort ook helemaal wat je van een PRS mag verwachten, goede contours op de body en je kan makkelijk tot aan de 22e fret reiken. Super licht gitaartje trouwens, 1,5 kg!!

    Qua sound, het is vast geen echte LP sound maar het zit zeker in die hoek. Mooie afwisseling van mijn collectie Fender en Gretsch, deze klinkt toch een stuk dikker en met overdrive strakker. Pickups vond ik eerst wat modderig, maar omlaag schroeven heeft flink geholpen. Ze zijn niet heel uitgesproken, maar vind ze meer dan prima. Heel open, helder en dynamisch, vooral geen overdreven hoge output.

    Verder heb ik er qua afwerking niks op aan te merken eigenlijk. Hardware voelt degelijk aan, intonatie is nagenoeg perfect, bedrading is netjes (full size pots zelfs!), fretwerk is ook in orde. Erg mooi stukje hout als toets trouwens, donker en hele nette rechte nerf. Geeft het geheel een zekere understated schoonheid mee.
    Laatst gewijzigd door lauke_101; 21 maart 2021 om 17:53

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Feuteaux please? Anders geloof ik je niet ! 😉
    Maar mooie aanwinst. Zijn ware kunstwerkjes die PRSsen.

  3. #3

    Standaard

    Ah verdorie, blijkbaar iets mis gegaan met de foto, excuses! Op mijn mobiel gedaan, wil toch niet even lekker als gewoon via de pc. Ga het fiksen!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mooie gitaar Lauke, veel plezier ermee!!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ah, nu zie ik de foto.
    Leuke gitaar ! Heb deze zelf ook weleens getest, jaren geleden.
    Maar de hals ervoer ik zelf niet echt als wide fat, eerde wide thin.
    Pickups klinken wollig, wel lekker als je veel leadsounds uit je vingers tovert.
    Nogmaals gefeliciteerd met je mooie aankoop !

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

  7. #7

    Standaard

    Ja,dat ziet er mooi uit,enjoy!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.329

    Standaard

    Bijt wat meer dan een LP vermoed ik ?
    Mooie gitaar.
    Lekker basic.
    Congrats.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Oe ja die is mooi. Straalt wel iets uit van shut up 'n play yer guitar (andere gitarist).
    'k Heb zelf nog nooit op een wide fat PRS gespeeld, dus Lauke, bedankt voor het GAS...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Felicitades; ziet er strak uit. Happy playing!!!
    Vraagje: je vind dat de toggleswitch op de LP niet goed is gepositioneerd. Natuurlijk ook een kwestie van smaak, maar zoals op jouw PRS lijkt mij niet fijn. Denk dat je hem heel gauw onbewust met de mouw in een andere stand ‘veegt’. Maar soit, ziet er fijn uit! Geniet ervan!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top