Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 128

Discussie: Dure amp of....

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Deze vraag is zo persoonlijk. Als je een beetje kunt spelen, kun je op de meeste gear uit de voeten. Het is wel zo dat ik goedkope en duurdere amps heb gehad en de duurdere bleken blijvertjes. Op enkele na, waar ik uiteindelijk toch geen vrienden mee kon worden. Iets met voicing/karakter/korrel. Voor mij moet het basisgeluid uit de amp komen. Dat voelt organischer aan als het stacken van pedalen.
    Ja, ik heb ook graag het basisgeluid uit mijn versterker, maar wel een eenkanaals amp die ik dan aanvul met pedalen. Ik kan niet zoveel met een versterker met meerdere schakelbare kanalen. Pedalen geven net iets extra’s aan de basisklank, en dat werkt voor mij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Als je een kwaliteit amp hebt, dwz goed designed en in elkaar gezet, maakt het niet zoveel meer uit wat het precies is, dan komt het neer op smaak en voorkeur en dat is persoonlijk dus net zo leuk als van een ander te weten dan zinloos voor jezelf.
    Dat geldt voor meer dingen zoals pickups en pedaaltjes.
    De pro maakt het ook niet zoveel uit, die zet alles naar zijn hand en maakt er het beste van.

    Nou Brad, kom er maar in!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2004
    Locatie
    Dendermonde Belgie
    Berichten
    254

    Standaard

    Ok, ik had mijn vraag misschien wat anders moeten formuleren.
    Moest je 3500 te spenderen hebben, aan wat zou je je geld uitgeven? Aan een amp van 3500 of aan een eentje van rond 1500/2000 + pedalen.
    Dit is wat ik persoonlijk vind. Ik speel ongeveer 30 jaar en heb al verschillende dure amps gehad, Bogner XTC, Friedman, Mesa's... You name it. Nu heb ik door de jaren heen ook veel verschillende effecten gekocht, terug verkocht, combinaties geprobeerd enz...
    Nu zijn de laatste jaren de effecten zo goed geworden dat je in combinatie met een goede amp (moet niet de duurste zijn) toch wel alle kanten uit kan. Mijn gevoel was met de echt dure versterkers dat ik er toch wel vlug op uitgekeken was. Je hebt wel veel toeters en bellen, maar het basisgeluid blijft toch wel hetzelfde. Dat heb ik met pedaaltjes minder. Dit is nu mijn pedalboard en ik kan hier echt alle kanten mee uit. SRV, country, metal enz. Dit heb ik nooit uit enkel een versterker kunnen krijgen.

    Dit is mijn mening en geen wet natuurlijk :-)

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    De best amp die ik heb koste me €150.....

    Okay, niet helemaal eerlijk want het is een vintage buizenamp uit de 60ies, point-to-point, waar geen moderne amp tegenop kan: een Framus Strato 345. Ik heb er ooit een topic aan gewijd in de werkbank want er zat wel een beetje werk aan. Niet helemaal een eerlijke vergelijking omdat het een hele onbekende vintage amp is die niet gehypt is en waar dus geen markt voor is en daarom geen drol kost. Zou dezelfde amp nu point-to-point door een boutique-bouwer gemaakt worden dan kost 'ie waarschijnlijk ook minimaal €2000 en waarschijnlijk meer.

    Ik ben wel het type gitarist dat niet op iedere amp z'n ding kan doen: gitaar en amp zijn bij mij eigenlijk samen het instrument en daarom zoek ik best iets specifieks in een amp.

    Sinds ik mini-pedaaltjes van €20-30 op AliExpress heb ontdekt vind ik geld uitgeven aan dure pedalen ook overbodig geworden. Die mini-pedalen zijn prima bruikbaar voor mijn doelen en klinken in mijn oren uitstekend, vooral die van Kokko en Kmise.

    Ik denk dat de vraag wat je er mee doet en hoe je het gebruikt erg belangrijk is..... het is zo verleidelijk op te gaan in een soort holy-grail-speurtocht naar het beste pedaal en de ultieme amp maar als het werkt op het podium en je creativiteit wordt er niet door ingeperkt dan is het toch goed genoeg?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Zou dezelfde amp nu point-to-point door een boutique-bouwer gemaakt worden dan kost 'ie waarschijnlijk ook minimaal €2000 en waarschijnlijk meer.
    Dat hoeft niet hoor. Ik heb twee 18 watters laten bouwen, een Matchless Spitfire door Ceriatone en een Supro 6973 door een Nederlandse bouwer en dan zit je rond de 1000 euro. Wel super simpel natuurlijk maar de best klinkende amp zijn ook simpel, hoe meer transistors en frutsels tussen je gitaar en speaker des te flauwer je sound.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Sterker, een echt goede eindtrap kost 400,- aan onderdelen. Nu hoeft er niet veel bij, maar neem nu de print van een Jet City of andere preamp uit China, kom je op 410,-

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Useless Bekijk bericht
    Ok, ik had mijn vraag misschien wat anders moeten formuleren.
    Moest je 3500 te spenderen hebben, aan wat zou je je geld uitgeven? Aan een amp van 3500 of aan een eentje van rond 1500/2000 + pedalen.
    Dit is wat ik persoonlijk vind. Ik speel ongeveer 30 jaar en heb al verschillende dure amps gehad, Bogner XTC, Friedman, Mesa's... You name it. Nu heb ik door de jaren heen ook veel verschillende effecten gekocht, terug verkocht, combinaties geprobeerd enz...
    Nu zijn de laatste jaren de effecten zo goed geworden dat je in combinatie met een goede amp (moet niet de duurste zijn) toch wel alle kanten uit kan. Mijn gevoel was met de echt dure versterkers dat ik er toch wel vlug op uitgekeken was. Je hebt wel veel toeters en bellen, maar het basisgeluid blijft toch wel hetzelfde. Dat heb ik met pedaaltjes minder. Dit is nu mijn pedalboard en ik kan hier echt alle kanten mee uit. SRV, country, metal enz. Dit heb ik nooit uit enkel een versterker kunnen krijgen.

    Dit is mijn mening en geen wet natuurlijk :-)
    Ik geloof niet dat ik ooit €3500 aan versterker en pedalen ga uitgeven.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    478

    Standaard

    Ik denk dat het belangrijkste is of de spullen die je hebt je inspiratie geven, of je er blij van wordt. Voel je je lekker dan speel je beter, en dan klink je beter.

    Het hele verhaal of een goeie amp duur moet zijn.. tja.. spullen maken kost geld, amps zonder pcb's en zonder productielijn zoals de grote bedrijven kost gewoon geld. Al het gezeur over spullen die 'te duur' zijn vind ik altijd erg irritant aan het internet moet ik bekennen. Er is vandaag de dag zo ontzettend veel keus, dan koop je toch wat anders wat wel in je budget valt. Er is tegenwoordig voor haast ieder budget wel een versterker waar je gewoon een tent mee plat kan spelen!
    Braindump..

    Anyway, nee ik zou niet de volle 3500 aan een amp uitgeven, ik zou als je een paar pedaaltjes wilt zo'n 1500 nemen voor goeie pedalen + voeding en patchcables en whatnot en de overige 2k aan een amp uitgeven.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij hebben de Aziatische producenten ons juist laten zien dat het allemaal niet zoveel hoeft te kosten.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dat hebben Aziaten al op meerdere vlakken bewezen dat productie niet zo duur hoeft te zijn. Een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen en milieu is iets waar je gebruik van moet maken zolang het nog kan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top