Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 128

Discussie: Dure amp of....

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik ben meer van "een amp met wat mogelijkheden" dan van een shitload pedalen (Ik gebruik sowieso steeds minder effecten), maar dat is niet per se prijsafhankelijk.

    Maar, als ik dan toevallig een amp vind die exact doet wat ik wil, en die is dan (te) duur, dan mot 't maar....

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb nog nooit op een versterker gespeeld die ik later niet kon betalen.... nahja in m'n jeugd wel dan..... bij Servaas, Gerritsen, Bekking, etc.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.972

    Standaard

    Servaas: "Als je 'm maar meeneemp, hehehe!"

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hij was legendarisch.....!!!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zie het verband niet tussen de prijs van een versterker en het gebruiken van pedaaltjes de ja, dan wel de nee? Het gebruiken van een delay, of chorus of zo, dat heeft toch helemaal niks te maken met een goedkopere versterker dusdanig "shapen" dat ie net zo goed klinkt als een dure? Zou je die effecten dan niet meer gebruiken op een hele dure versterker?

    Misschien zit er nog enig verband in, maar eigenlijk zie ik ook het verband tussen erg goed klinken en het prijskaartje niet echt eigenlijk. Dacht dat je oortjes dat bepalen?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard Dure amp of....

    Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb nu een AC30 die nieuw rond de €900 kost, en een handvol pedalen. Daar haal ik een goed geluid uit. Ik denk dat ik met een amp van €3500 hetzelfde aantal pedalen zou hebben. Misschien wel andere, omdat elke versterker toch anders reageert op pedalen. Maar ik geloof niet dat ik nou wezenlijk beter zou klinken voor de bühne als ik een versterker zou hebben die vier keer zo duur is als die ik nu heb. Het is leuk als je het kunt betalen, maar ik vind het onnodig. Talent kun je niet kopen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Deze vraag is zo persoonlijk. Als je een beetje kunt spelen, kun je op de meeste gear uit de voeten. Het is wel zo dat ik goedkope en duurdere amps heb gehad en de duurdere bleken blijvertjes. Op enkele na, waar ik uiteindelijk toch geen vrienden mee kon worden. Iets met voicing/karakter/korrel. Voor mij moet het basisgeluid uit de amp komen. Dat voelt organischer aan als het stacken van pedalen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18

    Standaard

    Bij dit soort topics mis ik vriendd brad best wel

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Metalzone anyone?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Bij dit soort topics mis ik vriendd brad best wel
    Waar zou hij uithangen? Ik weet dat hij al 2 jaar gebanned is. Was altijd wel enerverend als hij hier altijd op z’n lazer kreeg hier nadat hij weer eens onzin had verkondigd.😂
    Dure amps of goedkope amps, maakt geen biet uit. Veel ligt aan de gitaar en de gitarist.
    Een betrouwbare amp heb je al voor 500-600 tweedehands of nieuw. En een degelijke gitaar voor een euro of 500-600.
    Dan voor 500 pedaaltjes en voor totaal 1500 heb je gewoon spul waarmee je prima kunt giggen.
    Een duurdere amp is leuk voor de heb en hoor je details in het geluid en beleving die anders zijn, maar wil je dat en heb je de cash, lekker doen.
    Ik vind dat spul zeker wel vet maar heb het niet meer nodig omdat ik niet meer in bands wil spelen.
    Ben lekker op de akoestische toer en dat bevalt prima !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top