Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3111213
Weergegeven resultaten: 121 t/m 128 van 128

Discussie: Dure amp of....

  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Meneer dumble maakt met de hand heel weinig versterkers due echter erg gewaardeerd werden. Maar hij ging er niet meer bouwen, daar had ie geen zin in. Dus werden bestaande exemplaren steeds duurder en duurder. Het tig- voudige voor wat meneer dumble ervoor vroeg. Dus dacht ie, dat kan ik ook. Ik vertienvoudig de prijs gewoon. Zoiets toch?

    Beetje het vraag en aanbod scenario van westvletteren bier of zwitserse pimpklokjes. Best ok maar totaal niet meer in verhouding met de prijs...

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    De tering... Laat staan hoeveel Ceriatone kloontjes je daar voor kunt krijgen. Lopen die dingen half op organische onderdelen of zo?
    In de '70s kostte een Dumble ODS 50 versie van Applied Acoustics uit Bochum zo'n 3.000 DEM. Een hoop geld toentertijd maar ook wel een leuke investering als iemand dat destijds door zou hebben gehad.

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Howard is een rare nerd, die broers uit Bochum zijn nerds en een groot deel van hun gebruikers -bonamassa- zijn van hetzelfde laken een pak, dat kleeft gewoon aan die amp.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik moet toegeven dat ik totaal geen idee heb hoe een echte dumble klinkt maar gezien de ampsimulations die ik ken uit verschillende modellers ben ik niet echt onder de indruk van die sound.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Lijkt me echt heerlijk om 's over zo'n versterker te mogen spelen en dan na een minuut "wat een kutversterker joh" te zeggen. De blik van zo'n eigenaar, dat moet je toch een keer gezien hebben.

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Lijkt me echt heerlijk om 's over zo'n versterker te mogen spelen en dan na een minuut "wat een kutversterker joh" te zeggen. De blik van zo'n eigenaar, dat moet je toch een keer gezien hebben.
    Of een MetalZone er voor zetten.

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oké, die is ook mooi.

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Howard is een rare nerd, die broers uit Bochum zijn nerds en een groot deel van hun gebruikers -bonamassa- zijn van hetzelfde laken een pak, dat kleeft gewoon aan die amp.
    Wolfram Roy is er al heel vroeg uitgestapt en toen Gundolf er dus alleen voor stond qua bedrijfsleiding, ging het van kwaad tot erger. Wel een uiterst vriendelijke man. Hij heeft ooit nog een Quattro preamp voor mij (uiterst netjes) gerepareerd en ik heb alleen de verzendkosten naar hem toe hoeven te betalen. Kan natuurlijk ook zijn dat hij vergeten is om een factuur te sturen, zo was hij ook wel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik moet toegeven dat ik totaal geen idee heb hoe een echte dumble klinkt maar gezien de ampsimulations die ik ken uit verschillende modellers ben ik niet echt onder de indruk van die sound.
    Ik heb wel eens op een clone gespeeld en dat was toch wel een aparte versterker qua geluid en bediening; normaal kies je voor overdrive omdat je meer sustain wilt hebben. Die heb je op een ODS ook maar zonder al te veel vervorming us met veel headroom. Ik vond het destijds wel apart. Ik ga 'm eens uitproberen in Bias.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Of een MetalZone er voor zetten.
    En dan zeggen dat 'ie ervoor moet, anders krijg je jouw sound niet....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top