Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Heeft Weber daar niet zo'n kastje voor, om de impedantie te laten matchen? Zul je nou net zien dat die waanzinnig duur is, maar op zich is Weber altijd wel redelijk betaalbaar spul. Wel goedkoper dan een Origin 20, dat weet ik wel zeker. Maar een excuus voor een nieuwe versterker valt ook wat voor te zeggen natuurlijk.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Heeft Weber daar niet zo'n kastje voor, om de impedantie te laten matchen? Zul je nou net zien dat die waanzinnig duur is, maar op zich is Weber altijd wel redelijk betaalbaar spul. Wel goedkoper dan een Origin 20, dat weet ik wel zeker. Maar een excuus voor een nieuwe versterker valt ook wat voor te zeggen natuurlijk.
    Kwam net dit tegen tijdens mijn zoektocht:

    https://m.thomann.de/nl/palmer_cab_m_merger.htm

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Zou die ook voor één cab werken? Omdat ie eigenlijk bedoeld is voor twee cabs met verschillende impedantie? Als het werkt, dan is het een mooi alternatief. Toch zeker qua prijs.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Zou die ook voor één cab werken? Omdat ie eigenlijk bedoeld is voor twee cabs met verschillende impedantie? Als het werkt, dan is het een mooi alternatief. Toch zeker qua prijs.
    Nee, is juist bedoeld voor 2 cabs met gelijke impedantie, met keuze tussen parallel of serieel output, Ik heb 2 cabs, ieder 8 Ohm, dus serieel kom ik daarmee aan de gewenste 16 Ohm. En idd sehr billig.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Hoe is de 1965A te vergelijken met een 1960A (G12T-75) qua sound?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    De 1960(A of B) 4x12 is (veel) groter dan de 4x10 (A of B). Ik heb zelf zowel 1960 kasten als de 1966 (2x12, even groot als 1965). Daarnaast is 4x12 een andere formule dan 4x10 ook al zou de kast even groot zijn omdat een 12 inch speaker (iedere 12 inch speaker) anders klinkt dan een (iedere) 10 inch.

    1960: meer bas, meer scooped, minder "compact"
    1965: meer mid, punchier, direct, compact

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Dat, en afgezien van de kastgrootte of diameter van de speakers: een G10L-35 is meer een kruising tussen Greenback en de oude G12-65, klinken zeker niet als een G12T-75.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Hoe is de 1965A te vergelijken met een 1960A (G12T-75) qua sound?
    1965A: iets minder laag, romiger, meer sju, meer 'sag', afgerond, maar muzikaal tophoog.
    en +1 wat MarkS zei.

    modernere (na zeg 1990) 1960A: groter, scooped, droog, beetje krasserig tophoog.
    Oude T75's klinken heul anders. Meer als een G12-65, met iets meer hoog definitie en wat punchier laag.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top